Preskoči na glavni sadržaj

Zgodni usamljeni štreber, Saša Jakšić

Recenzija 


Izdavač: Prof&graf

Mislim da sam pronašla ljubav svog života. Šteta samo što je to lik iz knjige. 

Naravno da je lik iz ove knjige, a sad ćete upoznati Zgodnog usamljenog štrebera. 


"Klara je neobična mlada žena koja je cijeli život sanjala o tome da se preseli u gradić na moru, gdje je ljetovala svake godine. Kada joj pukne film i shvati da ne može više kao socijalna radnica gledati svaki dan ljudsku nesreću, patnju, nasilje, ona ostavlja sve iza sebe, čvrsto odlučujući da će pronaći posao koji će raditi s guštom. Uživajući u ‘godišnjem odmoru’, odluči se malo posvetiti sebi i istražiti grad, a prvo što nalazi je kafić koji joj se svidi jer ju podsjeća na nju: sve je u tom kafiću nedefinirano, nije uređen do kraja, ali je pun života i živopisnih likova kojima ona daje nadimke jer ne zna njihova imena. U svojim mislima konobara zove Mladac s dreadlocksima, a kako svaki dan tu pije svoju drugu jutarnju kavu, ubrzo upoznaje i Curu iz pekare, Seksi baku, Uštogljenu damu sa psom, Šeficu, Mladu mamu, Poštara, a tu je i Zgodni usamljeni štreber. Svi likovi su joj dragi i simpatični i o svima saznaje nešto novo, promatrajući ih. Samo je on enigma jer o Zgodnom usamljenom štreberu ne uspijeva saznati ništa, čak ni nakon nekoliko tjedana."

Odabrala sam samo jedan dio sinopsisa za ovu recenziju jer mi se nekako činilo da vam je ovo dovoljno. A sad ću vas navesti da se zaljubite u ovu knjigu. 

Klara je super. Ona je super emotivna osoba. Sve što normalni ljudi osjećaju, osjeća i ona, ali puno puno jače. Mislim da ju to čini junakinjom. Ja se jedva nosim sa svojim osjećajima, možda sam i ja hipersenzibilna osoba, ali ne mogu ni zamisliti kako je njoj. Teško je osjećati sve ovo i kad si "normalan". 

A Alen je savršen. Možda ste vi jedna od onih osoba koja voli dominantne likove, one koji će uhvatit curu za kosu i odvući ju u pećinu kao neki špiljski čovjek, ali ja to ne volim baš, tako da me Alen ugodno iznenadio. On nije baš dominantna osoba, on isto, kao i Klara, nije "normalan". 

Ja mislim da su njih dvoje osobe sasvim normalni, ali dobro, to je samo moje mišljenje. 

Nego, zašto Alen nije "normalan". Alen ima Aspergerov sindrom. 

-"Aspergerov sindrom (eng. Asperger syndrome, AS ili Asperger disorder, AD) jedan je od nekoliko poremećaja iz autističkog spektra (eng. ASD) karakteriziran poteškoćama u društvenoj interakciji i ograničenim, stereotipnim interesima i aktivnostima."

Evo definicija ako niste znali. 

Možda vama to zvuči kao da je Alen teška osoba i ako vam zvuči tako, onda ste u pravu. 

Ja poznajem samo jednu osobu koja ima autizam i svaki put mi je teško gledati kako se neki ljudi odnose prema njemu. Njemu je potrebno prihvaćanje, a ljudi ga sve više odbacuju i tu je problem u ljudima, a ne u njemu. Nisu dovoljno informirani i zbog toga on pati. 

Drago mi je što je Klara imala toliko strpljenja i što je prihvatila Alena takvog kakav je. Ja mislim da ja ne bih imala toliko strpljenja. Poprilično lako se uvrijedim, dosta puno razmišljam i mislim da bih nesvjesno neke stvari krivo protumačila, iako je Alen bio poprilično izravan. 

Drago mi je zbog toga što su se Alen i Klara tako našli. Uspjeli su se nadopuniti, baš kao slagalica. Postali su jedna cjelina koja je funkcionirala savršeno. 

Sve u ovoj knjizi obožavam. Stil pisanja mi je genijalan. Klara kao da piše dnevnik ili nekome prepričava svoje osjećaje i doživljaje. Cijela priča je ispričana iz njezine perspektive. 

Likove isto tako obožavam. Iskreni su. Stvarni. Jako mi je bitno da se mogu povezati s likovima, da im mogu vjerovati, da plačem zajedno s njima, da se smijem zajedno s njima i tako je bilo u ovoj knjizi. 

Alena obožavam. Bio je tako divan dečko. Imao je toliko poštovanja prema Klari. Mogla sam osjetiti koliko ju obožava, a to je jednostavno preslatko. 

Mislim da mi je Alen najdraži muški lik o kojem sam čitala. Alen mi je nekako najstvarniji od svih njih, nekako je najopipljiviji, nekako tu je i kao da se mogu stvarno zaljubiti u njega. Znam, pričam gluposti, ali Saša ga je tako odlično opisala.

Ukratko obožavam sve u ovoj knjizi. Slatka je i divna. Saša me još jednom oduševila, iako očekivala sam da će biti tako. Čim sam vidjela naslov znala sam da ću biti oduševljena. 

Drago mi je što sam pročitala ovu knjigu. I ovo je naslov koji ću preporučiti aposlutno svima jer svi trebaju pročitati ovu knjigu. Ovo bi trebala biti obvezna lektira za sve odrasle. 



Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ti me ne razumiješ, dr. Tara Porter

 Recenzija  Izdavač: Stilus  Ovo je jedan ženski vodič. Znam, mi žene smo često privilegirane kad se tiče knjiga. Dobili smo i knjigu Žene koje  previše osjećaju, ali teško da ćete naći knjigu Muškarci koji previše osjećaju. Zato smo mi djevojke u puno boljoj poziciji i nas je puno lakše za razumjeti jer dajemo svima priliku da pročitaju o tome. “ Nikada prije djevojke i mlade žene nisu imale toliko slobode i izbora kao danas. Ali nikada prije nisu bile ni suočene s toliko zahtjeva i očekivanja – bilo da si ih nameću one same ili da to čini njihova okolina. Neke stvari za djevojke i mlade žene kreću se u dobrom smjeru, ali neke druge krenule su po zlu. Problemi s mentalnim zdravljem među tinejdžericama i mladim ženama u strašnoj su uzlaznoj putanji: samoozljeđivanje među djevojkama u dobi od 16 do 24 godine skočilo je sa 6 posto u 2000. godini na današnjih oko 20 posto. Na koji se način današnje tinejdžerice i djevojke mogu nositi s ovim životnim razdobljem? Postoji li uopće jednoznača

Taoci, Clare Mackintosh

 Recenzija  Izdavač: Mozaik  Nekad smo tako sigurni u svoje postupke. Uvjereni smo kako mi ne bismo nešto napravili, uvjereni smo kako je netko postupio krivo, a onda se mi nađemo u takvoj situaciji i postupimo baš onako kako smo rekli da nećemo.  "Mina se pokušava usredotočiti na svoj posao domaćice leta na prvom izravnom letu od Londona do Sydneyja. No, poteškoće s kojima se susreće pri podizanju svoje petogodišnje kćeri i pukotine koje se počinju nazirati u njezinu braku dodatno joj otežavaju zadatak. Ali tek što se zrakoplov vine u zrak, Mina dobiva jezivu poruku od anonimnog putnika koji neće dopustiti da stignu na svoje odredište u jednom komadu. Upute koje slijede spasit će život tvojoj kćeri. Tko god napisao poruku predobro zna za što je spremna žrtvovati cijeli svijet i kako je natjerati na suradnju. Kad započnu ubojstva putnika, Mina mora odlučiti koga spasiti. Stotine putnika ili živote svoje kćeri i muža zatočenih u vlastitu domu? Dvadeset je sati do Sydneyja. Štošta s

Znam tajnu, Tess Gerritsen

Recenzija  Izdavač: Mozaik  Ovo nije neki klasični triler gdje ćete odmah shvatiti tko je ubojica. Ni po čemu nije običan. Ovo je triler kakav još niste čitali, ali ga ne smijete propustiti.  "S ovakvim se mjestom zločina detektivka Jane Rizzoli i forenzička patologinja Maura Isles još nisu susrele. Producentica nezavisnih filmova strave pronađena je na krevetu u gotovo spokojnu položaju. Čovjek bi pomislio da je tek usnula… da nije očnih jabučica u njezinoj šaci. Sljedeće je ubojstvo počinjeno na jednako groteskan način. Mlad muškarac pronađen je s trima strijelama precizno zabodenim u srce. Poveznice između slučajeva upućuju Jane i Mauru na serijskog ubojicu čija su fiksacija brutalno ubijeni sveci. Njegova sljedeća i posljednja žrtva mlada je žena koja zna što joj se sprema. Ona je jedina koja može pomoći Jane i Mauri uhvatiti zločinca. Ako ikad odluči otkriti tajnu koju jedino ona i ubojica znaju…" Moram vam reći da je ova knjiga 12. dio nekog serijala. Dobro, ne bilo koj