Preskoči na glavni sadržaj

Bilješke o jednom pogubljenju, Danya Kukafka

Recenzija 


Izdavač: Mozaik 

Nisam navikla čitati knjige koje uključuju perspektivu ubojice. Nekako, uvijek bih čitala iz perspektive detektiva i ožalošćenih ili možda žrtava, ali nisam navikla na ovakav pristup. 

Ova knjiga nam daje uvid u razmišljanja ubojice, osobe koje je psihopat, ali daje nam mogućnost da ispitujemo i sami sebe. 

"Ansel Packer bit će pogubljen za dvanaest sati. Zna što je učinio i sada će platiti za svoje zločine. Ali ne želi umrijeti. Želi biti slavljen, želi biti shvaćen.

Gledajući umornim očima triju žena – majke, sestre i detektivke – doznajemo priču Anselova života. Upoznajemo Lavender, očajnu sedamnaestogodišnjakinju koja ga je donijela na svijet; Hazel, sestru Anselove supruge, koja u tišini mora promatrati kako je sestrina veza proždire; Saffy, detektivku na Anselovu tragu, koja je svoj skromni, kaotični život posvetila potrazi za pravdom.

Dok cure sati do Anselova pogubljenja, ove se žene vraćaju u prošlost i pokušavaju rasplesti petlju uništenja i patnje koju su njegove grube ruke omotale oko njihovih života."

Ono što me iznenadilo u ovoj knjizi je to što sam u jednom trenutku osjećala tugu i žaljenje zbog Ansela. Majka ga je ostavila s bratom, koji mu je umirao na rukama, otac im je branio jesti, proveo je djetinjstvo u udomiteljskim obiteljima i kad je u jednom trenutku rekao kako želi biti voljen i kako će naučiti voljeti, shvatila sam da nije on kriv što ne osjeća krivnju. Naravno, kriv je za svoje zločine, ali bilo mi ga je žao. Naravno, kad sam osjetila žaljenje, sama sam sebi rekla da je on serijski ubojica koji je odabrao svoju sudbinu i da mi treba biti žao samo ljudi oko njega, Cura koje je povrijedio i njihovih obitelji. 

Također, u jednom trenutku uspjela sam ga povezi s Voldemortom. Pisao je svoju Teoriju i htio je da svi znaju za nju i da kroz nju on ostane vječan. Ubio je 3 osobe da ju dokaže, pa ga svakako možemo povezati s zlikovcem iz Harry Potter svijeta koji je htio ostati vječan. Koji je napravio 7 horkruksa i tako ubio 7 ljudi. Ansel je u svakom slučaju zlikovac, ali kao i Voldemort, imao je teško djetinjstvo i zbog toga ga ne trebamo mrziti. Može nam ga biti žao, ali moramo biti svjesni da je sam kriv za svoje postupke. 

Imam osjećaj da se knjiga igrala s mojim osjećajima. Napisana je na način da nam bude žao negativna i onda sam se bas propitkivala kakva sam ja to osoba. Zašto mi je žao osobe koja je učinila toliko toga lošega, koja je oduzela život djevojkama koje to nisu zaslužile. Možda sam samo ja previše emotivna i empatična pa mogu osjetiti svačiju bol.

Osim svega ovoga s Anselom, htjela bih reći da baš volim psihologiju koja se odvija u ovakvim romanima. Kao veliki fan serije Zločinački umovi, jako mi je bilo zanimljivo gledati kako oni otkrivaju neke stvari o ubojici po načinu ubojstva i njegovom načinu života. To mi je bilo zanimljivo jer nas je serija zapravo učila kako da prepoznamo neke znakove kod ljudi oko nas, kako da primijetimo ako netko ima problem i na vrijeme reagiramo prije nego što bude prekasno. Naravno, nekad je teško prepoznati takvo ponašanje, ali barem možemo pokušati i možemo biti oprezni. 

A sad nešto malo o knjizi. Stil pisanja mi se jako svidio. Pratimo perspektivu 3 ženska lika, Saffy, Lavender i Hazel te imamo Ansenovu perspektivu. Poglavlja nisu dugačka i knjiga se brzo čita. Svako poglavlje je napeto i otkriva nam neke nove podatke o ubojstvima i Anselovom životu. Nažalost, zbog naslovnice nisam bila baš zainteresirana za čitanje ove knjige. Slika lisice, tog lišća i naslov knjige mi nikako nisu povezani. Razumijem povezanost s lisicom u knjizi, ali naslovnica mi je izgledala kao neka divljina i na prvu sam mislila da je knjiga neki putopis kroz neku divljinu. Ali, iako mi se naslovnica nije svidjela, knjiga je bila odlična. Dugo mi se nije dogodilo da mi se naslovnica nije svidjela, a da me knjiga osvojila jer inače kupujem samo knjige kod kojih mi se sviđa naslovnica pa me onda nekad takve knjige razočaraju.

Mislim da bi ova knjiga mogla biti odlična onima kojima se sviđa čitati o serijskim ubojicama. Uz sve te serije koje nas trenutno okružuju, a posebno sad kako je poznata serija Dahmer na Netflixu, mislim da će vam ova knjiga dobro doći. Zločini nisu toliko odvratni i neće vam se povraćati nakon čitanja, ali zato ćete ipak biti napeti tijekom čitanja i raspletanja ove priče.



Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Pedeset riječi za kišu, Asha Lemmie

RECENZIJA Izdavač: Mozaik Ovo mi nije najdraža knjiga ove godine, ovo mi nije najdraža knjiga ikad, ali zato je ovo knjiga kojoj ću se vraćati, bilo u mislima ili čitanjem. Ova knjiga vas može promijeniti. Može vas učiniti boljom osobom, može vas učiniti sretnijima, a opet, može vas baciti u depru iz koje ćete se teško izvući. Isplati se riskirati i pročitati ju. Isplati se uzeti u ruke i dopustiti da vas promijeni.  "Kyoto 1948., plavi automobil parkiran pred plemićkom vilom, očajna majka koja ostavlja djevojčicu prisiljenu obećati da će zauvijek biti poslušna. Ostatak života ta ista djevojčica samu će sebe spašavati tako što će uvijek iznova to obećanje kršiti. Kao izvanbračno dijete japanske aristokratkinje i afroameričkog vojnika, Nori od rođenja nigdje ne pripada. Iako su je djed i baka uzeli k sebi, učinili su to samo kako bi je sakrili, užasavajući se mrlje na carskom rodoslovlju, očajni u nastojanju da održe tradiciju u poslijeratnom Japanu. Poslušna preko svake mjere,

Ti me ne razumiješ, dr. Tara Porter

 Recenzija  Izdavač: Stilus  Ovo je jedan ženski vodič. Znam, mi žene smo često privilegirane kad se tiče knjiga. Dobili smo i knjigu Žene koje  previše osjećaju, ali teško da ćete naći knjigu Muškarci koji previše osjećaju. Zato smo mi djevojke u puno boljoj poziciji i nas je puno lakše za razumjeti jer dajemo svima priliku da pročitaju o tome. “ Nikada prije djevojke i mlade žene nisu imale toliko slobode i izbora kao danas. Ali nikada prije nisu bile ni suočene s toliko zahtjeva i očekivanja – bilo da si ih nameću one same ili da to čini njihova okolina. Neke stvari za djevojke i mlade žene kreću se u dobrom smjeru, ali neke druge krenule su po zlu. Problemi s mentalnim zdravljem među tinejdžericama i mladim ženama u strašnoj su uzlaznoj putanji: samoozljeđivanje među djevojkama u dobi od 16 do 24 godine skočilo je sa 6 posto u 2000. godini na današnjih oko 20 posto. Na koji se način današnje tinejdžerice i djevojke mogu nositi s ovim životnim razdobljem? Postoji li uopće jednoznača

Taoci, Clare Mackintosh

 Recenzija  Izdavač: Mozaik  Nekad smo tako sigurni u svoje postupke. Uvjereni smo kako mi ne bismo nešto napravili, uvjereni smo kako je netko postupio krivo, a onda se mi nađemo u takvoj situaciji i postupimo baš onako kako smo rekli da nećemo.  "Mina se pokušava usredotočiti na svoj posao domaćice leta na prvom izravnom letu od Londona do Sydneyja. No, poteškoće s kojima se susreće pri podizanju svoje petogodišnje kćeri i pukotine koje se počinju nazirati u njezinu braku dodatno joj otežavaju zadatak. Ali tek što se zrakoplov vine u zrak, Mina dobiva jezivu poruku od anonimnog putnika koji neće dopustiti da stignu na svoje odredište u jednom komadu. Upute koje slijede spasit će život tvojoj kćeri. Tko god napisao poruku predobro zna za što je spremna žrtvovati cijeli svijet i kako je natjerati na suradnju. Kad započnu ubojstva putnika, Mina mora odlučiti koga spasiti. Stotine putnika ili živote svoje kćeri i muža zatočenih u vlastitu domu? Dvadeset je sati do Sydneyja. Štošta s