Preskoči na glavni sadržaj

Klopka zvana sreća

RECENZIJA 


Izdavač: Poetika

Ovo je najbolja self help knjiga koju sam ja pročitala ove godine. Svaka self help knjiga koju sam pročitala imala je neke dobre stvari, imala je stvari koje su mi se svidjele, ali ova knjiga imala je sve, i više od toga. 

"Jeste li i vi kao i milijuni drugih uhvaćeni u “klopku sreće”? U ovoj knjizi prodanoj u milijun primjeraka, dr. Russ Harris objašnjava da nas načini na koje obično pokušavamo pronaći sreću često čine očajnima, te vode u epidemiju stresa, tjeskobe i depresije. Međutim, uz pomoć načela Terapije posvećenošću i prihvaćanjem (ACT), znanstveno utemeljenog pristupa usmjerenog ka napretku, svi možemo izbjeći klopku sreće i pronaći istinsko zadovoljstvo u životu. 

Ova inovativna i nadahnujuća knjiga naučit će vas kako: 

  • smanjiti stres i brigu 
  • učinkovitije se nositi s bolnim mislima i osjećajima 
  • prekinuti sabotirajuće navike savladati nesigurnost i sumnju u sebe
  • izgraditi bolje odnose s ljudima
  • pobijediti depresiju, tjeskobu i usamljenost 
  • poboljšati učinkovitost i pronaći zadovoljstvo u poslu izgraditi bogat, ispunjen i smislen život. 
Bez obzira nedostaje li vam samopouzdanja, suočavate li se s bolešću, nosite li se s gubitkom, imate li izrazito stresan posao, ili patite od tjeskobe ili depresije – ova knjiga će vam pokazati kako izgraditi istinsku sreću koja dolazi iznutra."

Dala sam si vremena da pročitam ovu knjigu. Kako knjiga ima dosta korisnih vježbi, potrebno vam je i vremena da ih obavite. Ja nisam odradila baš svaku vježbu. Neke sam pokušala napraviti, a nisam uspjela, dok su me neke skroz oduševile pa ću se potruditi koristiti ih u svakodnevnom životu. 

Prije nego krenete čitati ovu knjigu, stvarno morate biti spremni barem pokušati odraditi te vježbe koje su u knjizi. Nakon vježbi, autor postavi dosta pitanja i neka poglavlja se onda temelje na tim vježbama, pa vam je potrebno odraditi ih kako ne biste izgubiti kontinuitet čitanja. Ali ako vam se neda ili nemate vremena, nema veze, preskočite vježbu, pa joj se nekad kasnije vratite. Nisam sigurna savjetuje li to autor, ali ništa ne ide na silu. 

Nisam nikad bila na terapiji, ali imam osjećaj da bi ovako izgledala kad bih otišla. Imam osjećaj da bi ovako psiholog prošao sa mnom kroz moje osjećaje.

Sve te vježbe uključuju prizivanje svojih osjećaja, misli i sjećanja. Naravno autor savjetuje da to ne bude nešto jako, nešto što vas baš boli jer ako vježba ne uspije, vi ostajete s tim osjećajima, a niste sigurni kako ih riješiti. 

Kako se u ovim trenucima borim s nekim težim osjećajima, ne ide mi baš s faksom, pa imam osjećaj kao da mi se cijeli život urušava, ova knjiga mi je baš dala nade da se mogu "riješiti" tih osjećaja. Odnosno, knjiga ne govori o rješavanju, nego prihvaćanju. Te osjećaje tjeskobe koje imam zbog faksa koristila sam za vježbe i baš sam vidjela kako djeluju. Uspjela sam prihvatiti neke misli koje su mi iskakale u glavi. Uspjela sam si predočiti da su to samo riječi, a kad su riječi samo riječi, ne mogu me povrijediti. 

Ova knjiga iako se zove Klopka zvana sreća, možda dobijete dojam da će vas naučiti kako da budete sretnima, ali to nije istina. Ona vam može pomoći s puno ozbiljnijim stvarima koje će na kraju rezultirati vašim smirenijim osjećajima, pa samim time i osjećajem ugode, što može dovesti i do sreće, ali izvorno joj je cilj raditi na svim drugim negativnim osjećajima.

U redu je ne osjećati se sretnima i mislim da to prvo trebamo shvatiti. Prvo si trebamo reći kako je to u redu i ne dopustiti da nas osjećaj nesreće baci u još veću depresiju. Trebamo si osvijestiti kako sreća nije glavni cilj našeg života. 

Jedno poglavlje mi se baš jako svidjelo, a to je poglavlje o donošenju odluka. Postoji nekoliko koraka za kako donijeti "ispravnu odluku" i to mi je stvarno pomoglo s nekim drugim stvarima koje mi se događaju u životu. U nekim trenucima stvarno ne znamo što je ispravno i ne znamo kako da dođemo do ispravnog rješenja, a naš um nas sabotira, iako je to njegov način da pomogne, pa nam bude samo još teže. 

U ovoj knjizi, autor je koristio primjere ljudi s kojima je prolazio kroz vježbe. Mislim da je to odličan pristup jer se možemo povezati s nekim i odmah nam je lakše kad znamo da netko prolazi kroz iste stvari kao i mi. Tako najlakše možemo shvatiti da nismo sami.

Kod self help knjiga mislim da nam je svima bitno da nam pomažu. Meni je ova knjiga pomogla. Dobila sam korisne savjete i stvarno imam materijala na kojem mogu raditi i postoje stvari koje mogu poboljšati kod sebe, a sad znam i kako. 

Apsolutno imate moju preporuku za ovu knjigu. Knjiga je odlična i ako joj date priliku mislim da vam stvarno može pomoći i da vam može učiniti život boljim.



Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ti me ne razumiješ, dr. Tara Porter

 Recenzija  Izdavač: Stilus  Ovo je jedan ženski vodič. Znam, mi žene smo često privilegirane kad se tiče knjiga. Dobili smo i knjigu Žene koje  previše osjećaju, ali teško da ćete naći knjigu Muškarci koji previše osjećaju. Zato smo mi djevojke u puno boljoj poziciji i nas je puno lakše za razumjeti jer dajemo svima priliku da pročitaju o tome. “ Nikada prije djevojke i mlade žene nisu imale toliko slobode i izbora kao danas. Ali nikada prije nisu bile ni suočene s toliko zahtjeva i očekivanja – bilo da si ih nameću one same ili da to čini njihova okolina. Neke stvari za djevojke i mlade žene kreću se u dobrom smjeru, ali neke druge krenule su po zlu. Problemi s mentalnim zdravljem među tinejdžericama i mladim ženama u strašnoj su uzlaznoj putanji: samoozljeđivanje među djevojkama u dobi od 16 do 24 godine skočilo je sa 6 posto u 2000. godini na današnjih oko 20 posto. Na koji se način današnje tinejdžerice i djevojke mogu nositi s ovim životnim razdobljem? Postoji li uopće jednoznača

Taoci, Clare Mackintosh

 Recenzija  Izdavač: Mozaik  Nekad smo tako sigurni u svoje postupke. Uvjereni smo kako mi ne bismo nešto napravili, uvjereni smo kako je netko postupio krivo, a onda se mi nađemo u takvoj situaciji i postupimo baš onako kako smo rekli da nećemo.  "Mina se pokušava usredotočiti na svoj posao domaćice leta na prvom izravnom letu od Londona do Sydneyja. No, poteškoće s kojima se susreće pri podizanju svoje petogodišnje kćeri i pukotine koje se počinju nazirati u njezinu braku dodatno joj otežavaju zadatak. Ali tek što se zrakoplov vine u zrak, Mina dobiva jezivu poruku od anonimnog putnika koji neće dopustiti da stignu na svoje odredište u jednom komadu. Upute koje slijede spasit će život tvojoj kćeri. Tko god napisao poruku predobro zna za što je spremna žrtvovati cijeli svijet i kako je natjerati na suradnju. Kad započnu ubojstva putnika, Mina mora odlučiti koga spasiti. Stotine putnika ili živote svoje kćeri i muža zatočenih u vlastitu domu? Dvadeset je sati do Sydneyja. Štošta s

Znam tajnu, Tess Gerritsen

Recenzija  Izdavač: Mozaik  Ovo nije neki klasični triler gdje ćete odmah shvatiti tko je ubojica. Ni po čemu nije običan. Ovo je triler kakav još niste čitali, ali ga ne smijete propustiti.  "S ovakvim se mjestom zločina detektivka Jane Rizzoli i forenzička patologinja Maura Isles još nisu susrele. Producentica nezavisnih filmova strave pronađena je na krevetu u gotovo spokojnu položaju. Čovjek bi pomislio da je tek usnula… da nije očnih jabučica u njezinoj šaci. Sljedeće je ubojstvo počinjeno na jednako groteskan način. Mlad muškarac pronađen je s trima strijelama precizno zabodenim u srce. Poveznice između slučajeva upućuju Jane i Mauru na serijskog ubojicu čija su fiksacija brutalno ubijeni sveci. Njegova sljedeća i posljednja žrtva mlada je žena koja zna što joj se sprema. Ona je jedina koja može pomoći Jane i Mauri uhvatiti zločinca. Ako ikad odluči otkriti tajnu koju jedino ona i ubojica znaju…" Moram vam reći da je ova knjiga 12. dio nekog serijala. Dobro, ne bilo koj