Preskoči na glavni sadržaj

Da smo zlikovci, M. L. Rio

RECENZIJA

Ovo je jedan roman o prijateljstvu. Možda s mrvicom ubojstva. I dosta tajni, svakako ima tajni u ovom romanu. Ali isto tako ovo je roman u kojem se susrećemo sa Shakespeareom na malo drugačiji način.

"Oliver Marks upravo je odslužio deset godina zatvorske kazne – za zločin kojeg možda je, a možda i nije počinio. Pri izlasku iz zatvora susreće se s čovjekom koji ga je ondje smjestio – detektivom Colborneom. Colborne se sprema za mirovinu, no prije toga želi saznati što se uistinu zbilo deset godina ranije.

Desetljeće ranije na prestižnom Konzervatoriju Dellecher, gdje se izvodi isključivo Shakespeareov dramski opus, Oliver i njegova glumačka družina vječito tumače iste tipizirane uloge na pozornici, a i izvan nje: junaka, zlikovca, tiranina, femme fatale, naivke, stalnog pratioca i kameleona. No kada se raspodjela uloga naglo izokrene te one „sporednije“ preuzmu svjetla pozornice, dramski će se tekstovi opasno pretopiti u stvaran život i jedan će pripadnik družine biti pronađen mrtav. Ostatak će družine biti suočen s najvećim glumačkim izazovom do sada – kako uvjeriti policiju, a i sami sebe, da su nedužni?"

Za početak, ova knjiga ima jako dugačak početak. Imala sam osjećaj da prava radnja nikad neće započeti. Mislim da se zločin dogodio tek na 161. stranici od 400 stranica koje ima. 

Da na početku knjige ne znamo kako je Oliver odslužio kaznu, teško da bismo znali kako će biti zločina. Na trenutke sam se zapitala je li ovo uopće kriminalistički roman.

Ali dobro, počnete čitati knjigu i ne ide vam čitanje. To je u redu. Početak zna biti težak, ali meni je kasnije bilo bolje. 

Nekako dođete do zločina i onda počinje "zabava". Nakon što je jedan od njihovih kolega umro, dolazi do zapleta, drugačijeg ponašanja likova. Svi su napeti, drugačiji, nervozni. Nisu sigurni kako da se ponašaju međusobno, nisu sigurni kako da se ponašaju kad su sami. 

Cijela knjiga je ispričana iz Oliverove perspektive. On je bio u zatvoru 10 godina i sad kad je izašao priča inspektoru svoju stranu priče. 

Jako mi se svidjelo što je u ovoj knjizi toliku pažnju dobio Shakespeare. Pročitala sam samo dva njegova djela i to su Hamlet te Romeo i Julia. To što sam pročitala bilo mi je zanimljivo, ali nisam imala neku preveliku želju da pročitam ostale knjige. Nakon što sam pročitala ovu knjigu, ta želja se promijenila. Sad jako želim pročitati njegova djela. U ovoj knjizi objašnjene su neke stvari iz Shakespeareovih djela koje su me baš zainteresirale za čitanjem njegovih djela. 

Ono što mi se nije svidjelo oko njegovih djela je to što su ih studenti koristili u svojim razgovorima. Citirali su ga i to je bio njihov razgovor. Nakon nekog vremena, to mi je postalo malo dosadno. 

Radnja mi je bila zanimljiva. Dogodile su se neke neočekivane stvari, ali opet, neke druge stvari su mi bile baš očekivane. 

Kraj mi je bio čudan. Nisam očekivala da je baš ta osoba ubojica, ali iznenadilo me zašto je Oliver otišao u zatvor ako nije kriv. Očekivala sam više od kraja. Uglavnom kad mi je kraj odličan, primjeni mi se mišljenje o cijeloj knjizi, onda me cijela knjiga oduševi. Ali ovaj kraj mi je bio bez nekih velikih otkrivanja, bio je previše "dosadan". 

Mislim da ovakve knjige nisu za mene. Mislim da bi neki od vas mogli pronaći pravu ljepotu ove knjige, ali ja sam samo pronašla novu ljubav prema Shakespeareu. Možda sam i ja očekivala previše, pa kad nisam dobila to, ostala malo razočarana, sve je moguće. 

Knjiga je svakako bila napetija nakon ubojstva. Stvari su se više komplicirale pa mi je bila bolja za čitanje. 

Ako joj date priliku, možda vas oduševi. Meni je bila kroz okej, ali mislim da nije ostavila veliki utisak na mene. 







Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ti me ne razumiješ, dr. Tara Porter

 Recenzija  Izdavač: Stilus  Ovo je jedan ženski vodič. Znam, mi žene smo često privilegirane kad se tiče knjiga. Dobili smo i knjigu Žene koje  previše osjećaju, ali teško da ćete naći knjigu Muškarci koji previše osjećaju. Zato smo mi djevojke u puno boljoj poziciji i nas je puno lakše za razumjeti jer dajemo svima priliku da pročitaju o tome. “ Nikada prije djevojke i mlade žene nisu imale toliko slobode i izbora kao danas. Ali nikada prije nisu bile ni suočene s toliko zahtjeva i očekivanja – bilo da si ih nameću one same ili da to čini njihova okolina. Neke stvari za djevojke i mlade žene kreću se u dobrom smjeru, ali neke druge krenule su po zlu. Problemi s mentalnim zdravljem među tinejdžericama i mladim ženama u strašnoj su uzlaznoj putanji: samoozljeđivanje među djevojkama u dobi od 16 do 24 godine skočilo je sa 6 posto u 2000. godini na današnjih oko 20 posto. Na koji se način današnje tinejdžerice i djevojke mogu nositi s ovim životnim razdobljem? Postoji li uopće jednoznača

Taoci, Clare Mackintosh

 Recenzija  Izdavač: Mozaik  Nekad smo tako sigurni u svoje postupke. Uvjereni smo kako mi ne bismo nešto napravili, uvjereni smo kako je netko postupio krivo, a onda se mi nađemo u takvoj situaciji i postupimo baš onako kako smo rekli da nećemo.  "Mina se pokušava usredotočiti na svoj posao domaćice leta na prvom izravnom letu od Londona do Sydneyja. No, poteškoće s kojima se susreće pri podizanju svoje petogodišnje kćeri i pukotine koje se počinju nazirati u njezinu braku dodatno joj otežavaju zadatak. Ali tek što se zrakoplov vine u zrak, Mina dobiva jezivu poruku od anonimnog putnika koji neće dopustiti da stignu na svoje odredište u jednom komadu. Upute koje slijede spasit će život tvojoj kćeri. Tko god napisao poruku predobro zna za što je spremna žrtvovati cijeli svijet i kako je natjerati na suradnju. Kad započnu ubojstva putnika, Mina mora odlučiti koga spasiti. Stotine putnika ili živote svoje kćeri i muža zatočenih u vlastitu domu? Dvadeset je sati do Sydneyja. Štošta s

Znam tajnu, Tess Gerritsen

Recenzija  Izdavač: Mozaik  Ovo nije neki klasični triler gdje ćete odmah shvatiti tko je ubojica. Ni po čemu nije običan. Ovo je triler kakav još niste čitali, ali ga ne smijete propustiti.  "S ovakvim se mjestom zločina detektivka Jane Rizzoli i forenzička patologinja Maura Isles još nisu susrele. Producentica nezavisnih filmova strave pronađena je na krevetu u gotovo spokojnu položaju. Čovjek bi pomislio da je tek usnula… da nije očnih jabučica u njezinoj šaci. Sljedeće je ubojstvo počinjeno na jednako groteskan način. Mlad muškarac pronađen je s trima strijelama precizno zabodenim u srce. Poveznice između slučajeva upućuju Jane i Mauru na serijskog ubojicu čija su fiksacija brutalno ubijeni sveci. Njegova sljedeća i posljednja žrtva mlada je žena koja zna što joj se sprema. Ona je jedina koja može pomoći Jane i Mauri uhvatiti zločinca. Ako ikad odluči otkriti tajnu koju jedino ona i ubojica znaju…" Moram vam reći da je ova knjiga 12. dio nekog serijala. Dobro, ne bilo koj