Preskoči na glavni sadržaj

Afera Christie

RECENZIJA 


Izdavač: Stilus

"Jako davno, u nekoj drugoj zemlji gotovo sam usmrtila jednu ženu."

 Ovo je prva rečenica ovog romana i već s tom rečenicom, ja sam znala da će mi se knjiga svidjeti. Upravo ta rečenica me toliko uvukla u čitanje da ja nisam mogla ispuniti knjigu dok ju nisam pročitala. 

"Sredinom dvadesetih godina 20. stoljeća Agatha Christie spisateljica je koja svakim danom postaje sve uspješnija i slavnija, majka i supruga. Živi u svijetu glamuroznih zabava i opuštajućih vikenda na bogataškim imanjima.

Nan O’Dea miljama je udaljena od tog svijeta, no ipak uspijeva ući u njega postavši sastavni dio života bračnog para Christie. Ubrzo postajei ljubavnica Agathina supruga Archieja, odlučna u namjeri da ostvari svoj cilj i ozakoni njihovu vezu.

Pomno je osmislila svaki korak. No taj plan nije začet kad je upoznala Christiejeve, već puno prije i motiviran je činom nezamislive okrutnosti koji joj je zauvijek promijenio život."

Ova knjiga ima toliko zapleta i raspleta i daje nam jednu odličnu verziju Agathinog nestanka. Meni se ova verzija jako sviđa.

Jako mi je zanimljivo koliko je sve na kraju bilo povezano. Kao da stavimo sve likove na ploču i onda ih povežemo s raznim strelicama, kao što rade u kriminalističkim serijama i filmovima pa na kraju dobiju širu sliku cijele povezanosti. Meni je to baš odlično kad su likovi tako povezani i svaki od tih likova ima svoju svrhu i bit. 

Ova knjiga sadrži i nekoliko teških tema. Jedna od njih je rat. Nan je taman ostala bez ljubavi svog života kad je započeo rat pa je on otišao oslužiti svoj vojni rok. Našli su se nekad u međuvremenu i Nan je zatrudnjela, a on se razbolio. Kako je Nanina jedna sestra ubila se nakon što je ostala trudna jer ju je otac istjerao iz kuće, Nan si to nije mogla dozvoliti pa je pobjegla. Ali nakon bjega našla se u još goroj situaciji. O toj situaciji i ne bih baš pisala jer mi se ta tema ni malo ne sviđa. Nakon što sam pročitala o tome samostanu, iskreno, nisam htjela nastaviti čitati knjigu. Uglavnom ukratko djevojke koje su bile trudne, dobile su smještaj i hranu u samostanu i mogle su bit tamo dok se ne pojavi njihov vojnik i odvede ih kući. U međuvremenu njihovo dijete netko je mogao kupiti. Događale su se loše stvari i razumijem da su dio nečije mašte, ali skroz mi je užasno čitati o tome. 

Iako sam skoro prestala čitati knjigu, drago mi je što nisam. Na kraju se klupko tajni rasplelo i istina je izašla na površinu. 

Kako autorica prati Nam kroz sadašnjost i prošlost, a ima i neke budućnosti, radnja je u nekim trenucima pomiješana. Iako trenutno priča o prošlosti, kroz jednu rečenicu nekako se ubaci budućnost i tako sam dobila dojam da su se neke stvari saznale prije nego što su trebale. Moguće da je to stil pitanja ove autorice, ali kako mi je ovo njezina prva knjiga, prvi put sam se susrela s njezinim stilom. Puno više volim kad je sve posloženo po vremenskom tijeku, ali nije bilo puno toga, pa nije toliko utjecalo na cijeli doživljaj knjige. 

Archie mi se uopće nije svidio. Imao je ženu koja ga obožava, ali on njemu se ipak više sviđala druga žena. Nakon smrti Agathine majke, njemu nije stalo do Agathinih osjećaja, nego joj želi reći istinu i tako se riješiti nje i otići drugoj ženi. Nakon što je Agatha nestala, tjera Nan od sebe i ne želi da se njihova afera pojavi u novinama. Tad žali za Agathom i propuštenim trenucima. Meni je nekako skroz jadan i onako ni sam ne zna što želi. Malo bi varao, malo želi natrag ženu. 

A Agatha se u cijeloj toj situaciji pokazala dosta snažna. Nije napravila preveliku dramu njemu, samo je nestala, ali nije očekivala kako će ju svi htjeti pronaći.

Nan mi je najgora od svih. Razumijem koji su njezini razlozi i ona je sebi to dobro opravdala u glavi, ali odlučila je ne provesti ostatak svog života s osobom koju voli, nego želi nastaviti s pretvaranjem svojih osjećaja prema Archieju.  Najgore od svega je što je ona vjerovala kako su njezini razlozi ispravni, a uopće nije razmišljala o tome jesu li istiniti. Nije bila naporan lik, nije me živcirala, samo mi je nekako teško shvatiti takvo ponašanje. Možda je na kraju dobro završilo za Agathu zbog njihove afere, ali svojim manipuliranjem mogla je uništiti život i Agathi i Archieju. Meni možda Nan nije jasna, ali napravljena je tako da ju neki mrze, a neki podržavaju. Njezini postupci su osmišljeni tako da dobije ili potporu ili osudu, na vama je da odlučite kakva vam se čini.

Zbog radnje i odlično napravljenih likova knjiga mi se svidjela. Mislim da obožavatelji kriminalističkih knjiga bi jako mogli obožavati ovu knjigu jer sadrži jako dobre elemente kriminalističkih knjiga. Ako razmišljate o knjigama i radnji, ako se baš jako uključite u knjigu, mislim da biste mogli shvatiti neke zaplete u knjizi puno prije nego što sam ja. Ja ne volim nagađati i razmišljati o tome, radije bih se iznenadila kad saznam.



Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ti me ne razumiješ, dr. Tara Porter

 Recenzija  Izdavač: Stilus  Ovo je jedan ženski vodič. Znam, mi žene smo često privilegirane kad se tiče knjiga. Dobili smo i knjigu Žene koje  previše osjećaju, ali teško da ćete naći knjigu Muškarci koji previše osjećaju. Zato smo mi djevojke u puno boljoj poziciji i nas je puno lakše za razumjeti jer dajemo svima priliku da pročitaju o tome. “ Nikada prije djevojke i mlade žene nisu imale toliko slobode i izbora kao danas. Ali nikada prije nisu bile ni suočene s toliko zahtjeva i očekivanja – bilo da si ih nameću one same ili da to čini njihova okolina. Neke stvari za djevojke i mlade žene kreću se u dobrom smjeru, ali neke druge krenule su po zlu. Problemi s mentalnim zdravljem među tinejdžericama i mladim ženama u strašnoj su uzlaznoj putanji: samoozljeđivanje među djevojkama u dobi od 16 do 24 godine skočilo je sa 6 posto u 2000. godini na današnjih oko 20 posto. Na koji se način današnje tinejdžerice i djevojke mogu nositi s ovim životnim razdobljem? Postoji li uopće jednoznača

Taoci, Clare Mackintosh

 Recenzija  Izdavač: Mozaik  Nekad smo tako sigurni u svoje postupke. Uvjereni smo kako mi ne bismo nešto napravili, uvjereni smo kako je netko postupio krivo, a onda se mi nađemo u takvoj situaciji i postupimo baš onako kako smo rekli da nećemo.  "Mina se pokušava usredotočiti na svoj posao domaćice leta na prvom izravnom letu od Londona do Sydneyja. No, poteškoće s kojima se susreće pri podizanju svoje petogodišnje kćeri i pukotine koje se počinju nazirati u njezinu braku dodatno joj otežavaju zadatak. Ali tek što se zrakoplov vine u zrak, Mina dobiva jezivu poruku od anonimnog putnika koji neće dopustiti da stignu na svoje odredište u jednom komadu. Upute koje slijede spasit će život tvojoj kćeri. Tko god napisao poruku predobro zna za što je spremna žrtvovati cijeli svijet i kako je natjerati na suradnju. Kad započnu ubojstva putnika, Mina mora odlučiti koga spasiti. Stotine putnika ili živote svoje kćeri i muža zatočenih u vlastitu domu? Dvadeset je sati do Sydneyja. Štošta s

Znam tajnu, Tess Gerritsen

Recenzija  Izdavač: Mozaik  Ovo nije neki klasični triler gdje ćete odmah shvatiti tko je ubojica. Ni po čemu nije običan. Ovo je triler kakav još niste čitali, ali ga ne smijete propustiti.  "S ovakvim se mjestom zločina detektivka Jane Rizzoli i forenzička patologinja Maura Isles još nisu susrele. Producentica nezavisnih filmova strave pronađena je na krevetu u gotovo spokojnu položaju. Čovjek bi pomislio da je tek usnula… da nije očnih jabučica u njezinoj šaci. Sljedeće je ubojstvo počinjeno na jednako groteskan način. Mlad muškarac pronađen je s trima strijelama precizno zabodenim u srce. Poveznice između slučajeva upućuju Jane i Mauru na serijskog ubojicu čija su fiksacija brutalno ubijeni sveci. Njegova sljedeća i posljednja žrtva mlada je žena koja zna što joj se sprema. Ona je jedina koja može pomoći Jane i Mauri uhvatiti zločinca. Ako ikad odluči otkriti tajnu koju jedino ona i ubojica znaju…" Moram vam reći da je ova knjiga 12. dio nekog serijala. Dobro, ne bilo koj