Preskoči na glavni sadržaj

Vodič za dame: kako uloviti bogatog muža, Sophie Irwin

RECENZIJA


Izdavač: Stilus

Jako volim londonsku sezonu. Nakon Bridgertona imam novi najdraži žanr knjiga, a to je londonska sezona. Nisam mislila da bi mi tako nešto moglo biti zanimljivo jer sam mislila da nisam baš veliki fan povijesnih knjiga, ali ovakve knjige mi baš pokazuju kako sam bila u krivu i kako zapravo baš uživam u povijesnim ljubavnim knjigama. 

"Kitty Talbot potrebno je pravo malo bogatstvo. Točnije, potreban joj je bogati suprug. Naposljetku godina je 1818. i Kitty nema baš puno mogućnosti da dođe do novca kojim bi podmirila dug nastao očevim kockanjem i pobrinula se za četiri mlađe sestre. 

Kitty, srećom, nije bolećiva djeva koja zdvaja nad nesretnim kartama koje joj je život dodijelio. Nema ni vremena za to, na raspolaganju joj je tek dvanaest tjedana. Ulazak u londonsko visoko društvo jedini je način da ostvari svoj cilj i tako zadrži obitelj na okupu i omogući sestrama da budu ono što jesu te se jednoga dana udaju iz ljubavi. No to je neizvedivo bez novca. 

U nemilosrdnom okruženju visokog društva Kitty će morati iskoristiti svu svoju lukavost i snalažljivost kako bi se uspela na društvenoj ljestvici. Jedini koji je prozreo njezine planove jest lord Radcliffe, odlučan da je osujeti po svaku cijenu. Ali Kitty neće dopustiti da joj itko – pa čak ni pronicljivi lord – stane na put…"

Ova knjiga ima toliko toga što mi se inače sviđa kod knjiga i što inače tražim od knjiga. Kitty je zapravo poprilično veliki "negativac". Da je glavni lik bio Archie, onda bismo jako negativno gledali na Kitty koja ga želi samo zbog novca i koju nije briga za osjećaje i ljubav, ali glavni lik je Kitty pa zapravo vidimo zašto su joj potrebni novci, možemo suosjećati s njom. 

Kako bi se brinula za sestre na donekle pristojan način, mora pronaći izvor prihoda. Uz malo razmišljanja, Kitty je shvatila da joj nikakva vrsta posla ne bi donijela takvu vrstu novca, pa se odlučuje za brak bez ljubavi, ali s puno novca. 

Ovakva vrsta priče podsjeća me na Pepeljugu. Kittyna maćeha je siromaštvo, a njezin princ treba bit bogat. Treba joj heroj kojeg će učiniti sretnim i koji će joj pomoći sa sestrama. 

Koliko god je ružno što je tako prevarila Archieja, ipak razumijem njezinu stranu. Napravila bi sve za svoje sestre, pa čak se i udala za čovjeka kojeg ne voli. 

Njezin plan s Archiejem uništio je lord Radcliffe koji je shvatio što Kitty smjera. Kako je Kitty snalažljiva uspjela ga je natjerati na suradnju, pa joj je na kraju pomagao da uhvati nekog bogatog čovjeka.

Jako mi se sviđaju drame i skandali koji se događaju na zabavama tijekom sezone. Zanimljivo je gledati na sve to nakon toliko godina. Njima su drugačije stvari bile bitne, bilo je važno dobro predstaviti djevojke, bilo je važno udvarati se. U današnje vrijeme veze su potpuno drugačije. Upoznate nekoga, zaljubite se, ako birate između više ljudi za vezu, zapravo znači da se ne možete odlučiti i da nikoga od njih ne volite na pravi način, a u to vrijeme bilo je potrebno da odlučujete, da birate, razmišljate jer ipak u pitanju vam je cijeli život. Naravno bilo je i tu ljubavi na prvi pogled, ali doslovno imali ste balove i zabave na koje se išlo iz jasnog razloga, a to je pronalazak dovoljno dobrog partnera.

Ova knjiga se čita stvarno jako brzo. Kao i Bridgertone, uzela sam ju u ruke i nisam ispuštala dok nisam pročitala. Dobro, imala sam pauzu za hranu, ali osim toga, nije bilo vremena za ostavljanje nedovršenih stranica. Jako me zanimao kraj. Na neki način bio je očekivan, a opet, sve do zadnjih nekoliko stranica nije skroz jasno kako će završiti. Drži vas u neizvjesnosti i daje vam dovoljno podataka da vam zagolica maštu i pusti vas da sami zaključujete i pretpostavljate.

Kod ljubavnih knjiga čak volim očekivane krajeve. Volim kad završe zajedno baš oni likovi za koje se to očekuje jer mi inače knjiga baš nema smisla. Pratimo razvoj dva lika i onda oni završe s potpuno drugim osobama. Pratimo razvoj njihovih osjećaja, povezanosti i onda da se oni ne zaljube. Ne volim to, tako da me kraj ove knjige jako oduševio.

Jako dugo se nisam smješkala tijekom čitanja knjige. Cijelo vrijeme dok sam čitala, imala sam blagi osmijeh na licu jer su me neke situacije toliko oduševljavale i jer sam znala kako će neke stvari napredovati. 

Prepucavanje između Kitty i lorda Radcliffea mi je bilo baš slatko. Nije mi odgovaralo kad bi otišli u neke krajnosti, ali ono nevino, nježno prepucavanje je bilo baš slatko. Zanimljiv mi je taj obrat od nepodnošenja do zaljubljenosti, nešto u smislu enemies to lovers. Kad se takav odnos odradi na odličan način baš se vidi da će se stvoriti prekrasna ljubav među njima.

Ovo je isto jedna od ljetnih knjiga koju morate imati u rukama što prije. Ako su vam se svidjeli Bridgertoni, ovu knjigu ćete obožavati. Možda mi je čak bolja i od nekih dijelova iz serijala Bridgerton. Vjerujte mi, ovo je novi hit.

Za kraj nekoliko citata:

  • "Nikad ne počinji partiju kao da ćeš ju izgubiti," upozorio ju je. "Igraj da pobijediš, dušo, uvijek." (str. 37)
  • "Ljubav ne znači uvijek sreću, znaš." (str. 229)
  • "Dobrota je subjektivna stvar, dušo." (str. 231)


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ti me ne razumiješ, dr. Tara Porter

 Recenzija  Izdavač: Stilus  Ovo je jedan ženski vodič. Znam, mi žene smo često privilegirane kad se tiče knjiga. Dobili smo i knjigu Žene koje  previše osjećaju, ali teško da ćete naći knjigu Muškarci koji previše osjećaju. Zato smo mi djevojke u puno boljoj poziciji i nas je puno lakše za razumjeti jer dajemo svima priliku da pročitaju o tome. “ Nikada prije djevojke i mlade žene nisu imale toliko slobode i izbora kao danas. Ali nikada prije nisu bile ni suočene s toliko zahtjeva i očekivanja – bilo da si ih nameću one same ili da to čini njihova okolina. Neke stvari za djevojke i mlade žene kreću se u dobrom smjeru, ali neke druge krenule su po zlu. Problemi s mentalnim zdravljem među tinejdžericama i mladim ženama u strašnoj su uzlaznoj putanji: samoozljeđivanje među djevojkama u dobi od 16 do 24 godine skočilo je sa 6 posto u 2000. godini na današnjih oko 20 posto. Na koji se način današnje tinejdžerice i djevojke mogu nositi s ovim životnim razdobljem? Postoji li uopće jednoznača

Taoci, Clare Mackintosh

 Recenzija  Izdavač: Mozaik  Nekad smo tako sigurni u svoje postupke. Uvjereni smo kako mi ne bismo nešto napravili, uvjereni smo kako je netko postupio krivo, a onda se mi nađemo u takvoj situaciji i postupimo baš onako kako smo rekli da nećemo.  "Mina se pokušava usredotočiti na svoj posao domaćice leta na prvom izravnom letu od Londona do Sydneyja. No, poteškoće s kojima se susreće pri podizanju svoje petogodišnje kćeri i pukotine koje se počinju nazirati u njezinu braku dodatno joj otežavaju zadatak. Ali tek što se zrakoplov vine u zrak, Mina dobiva jezivu poruku od anonimnog putnika koji neće dopustiti da stignu na svoje odredište u jednom komadu. Upute koje slijede spasit će život tvojoj kćeri. Tko god napisao poruku predobro zna za što je spremna žrtvovati cijeli svijet i kako je natjerati na suradnju. Kad započnu ubojstva putnika, Mina mora odlučiti koga spasiti. Stotine putnika ili živote svoje kćeri i muža zatočenih u vlastitu domu? Dvadeset je sati do Sydneyja. Štošta s

Znam tajnu, Tess Gerritsen

Recenzija  Izdavač: Mozaik  Ovo nije neki klasični triler gdje ćete odmah shvatiti tko je ubojica. Ni po čemu nije običan. Ovo je triler kakav još niste čitali, ali ga ne smijete propustiti.  "S ovakvim se mjestom zločina detektivka Jane Rizzoli i forenzička patologinja Maura Isles još nisu susrele. Producentica nezavisnih filmova strave pronađena je na krevetu u gotovo spokojnu položaju. Čovjek bi pomislio da je tek usnula… da nije očnih jabučica u njezinoj šaci. Sljedeće je ubojstvo počinjeno na jednako groteskan način. Mlad muškarac pronađen je s trima strijelama precizno zabodenim u srce. Poveznice između slučajeva upućuju Jane i Mauru na serijskog ubojicu čija su fiksacija brutalno ubijeni sveci. Njegova sljedeća i posljednja žrtva mlada je žena koja zna što joj se sprema. Ona je jedina koja može pomoći Jane i Mauri uhvatiti zločinca. Ako ikad odluči otkriti tajnu koju jedino ona i ubojica znaju…" Moram vam reći da je ova knjiga 12. dio nekog serijala. Dobro, ne bilo koj