Preskoči na glavni sadržaj

Kraljevski ubojica, Robin Hobb

RECENZIJA


Izdavač: Lumen

U rijetkim slučajevima mi je drugi dio serijala bio bolji od prvog dijela. Užasno rijetko mi se to događalo, ali nije nemoguće. Ova knjiga mi je pokazala to. Puno bolji od prvog dijela, a prvi dio mi je bio odličan. Možete li uopće zamisliti koliko mi se onda svidjela ova knjiga?

"FitzChivalry polagano se oporavlja od otrova, no od njegova su učinka ostale neugodne posljedice. Bolan i ogorčen zakleo se da će prekršiti prisegu koju je dao kralju Shrewdu i ostati u planinama, no ipak se odluči vratiti u Jelenju Tvrđu i suočiti sa svojim mučiteljem i trovačem princem Regalom. Iskrenost je temelj svakog odnosa, no kako će Fitz – kraljevsko kopile, uvježbani ubojica i čuvar tajni ključnih za zaštitu kraljevstva – otvoriti dušu svojoj voljenoj Molly? 

Opasnost vreba posvuda, od pljačkaša s Crvenih brodova koji neumorno napadaju obalne gradove do dvorjana koji spletkare na dvoru. Kralja Shrewda pokosila je tajanstvena bolest, a njegov najstariji sin, princ Verity, posvetio se obrani kraljevstva pa s dvora odlazi u potragu za mitskim Starincima. Fitz je ostao sam, bez prijatelja i jedine osobe koja ga može zaštititi od princa Regala, samo su mu vuk Noćnik i kraljeva Luda saveznici. FitzChivalry morat će žrtvovati sve što ima – svoje srce, nade, pa čak i život – da bi zaštitio kraljevstvo."

U prvom dijelu glavni se junak uvalio u hrpu problema. Nije bio sam kriv za svaki od tih problema, ali svaki je problem završio na njegovim leđima. Sad u drugom dijelu, ti problemi se polako rješavaju ili se produbljuju. U svakom slučaju je zanimljivo.

Meni je Fitz možda čak jedan od dražih likova u književnosti. Bori se za sebe, odan je ljudima kojima je obećao odanost, snalažljiv je i, ono meni najdraže, ne odustaje. Nakon svega što ga je snašlo, svejedno se vratio u dvor i gledao je Regala u oči. Rijetko tko bi to mogao napraviti. Ja znam da ja ne bih mogla. Htio je ubiti Regala, ali kako mu kralj to nije dozvolio, morao ga je gledat. Morao je slušati njegove zapovijedi, morao je gledati kako uništava kraljevstvo. 

Regal je napravo užasno stanje u Šest kraljevstva. Nije on to napravio sam, dio su zaslužni pljačkaši s Crvenih obala i njihovi napadi, dio vignjevani koji pokušavaju doći do dvora, ali Regal je taj koji je prodavao stoku, žito, najbolje konje kako bi mogao financirati svoje otmjene zabave. Srce me boljelo zbog takvog stanja Kraljevstva. Nisam još počela s čitanjem trećeg dijela, ali stvarno se nadam da će stanje biti bolje.

Jedna od boljih stvari u ovoj knjizi su mi elementi ljubavnog romana. Nema puno tih elemenata, ali ja sam ih primijetila u razvijanju Mollyne i Fitzove priče. Bila sam oduševljena zbog njihove veze. Toliko sam jako vjerovala da će uspjeti, toliko sam jako vjerovala da će se vjenčati, toliko jako sam htjela sve to, ali eto, ovo nije ljubavni roman.

Svidio mi se još jedan razvoj odnosa, a to je onaj između Fitza i Štenca, odnosno Noćnika. Kad je tek Fitz spasio Štenca i kad su se počeli povezivati, nekako sam se nadala da će Štenac ostat do kraja s njim, nekako sam to i očekivala. Pretpostavila sam da će Štenac pomagati Fitzu s ubijanjem, špijuniranjem, ali kad ga je Štenac napustio, svaka nada je otišla. Ali, Štenac se vratio i rekao Fitzu da se zove Noćnik i u tom trenutku Noćnik postaje jako bitan lik. Bilo je onako kako sam pretpostavila, ali nisam mislila da će im se odnos toliko dobro razviti. Oni su bili braća, bili su dio istog čopora, a braća čine sve jedan za drugog.

Toliko toga se dogodilo i stvarno ne znam ima li i jedan lik u književnosti kojega mi je bilo toliko žao kao što mi je žao Fitza. Toliko je boli osjetio, fizičke i psihičke, kroz toliko je borbi prošao, ali ne odustaje. Odličan je lik i stvarno je odlično napravljen. U nekim trenucima izaziva suosjećanje, a u drugim trenucima nam diže kosu na glavi sa svojim glupostima.

Meni se ova knjiga baš svidjela. Odlična je, ima super radnju, možemo se poistovjetiti s nekim likovima, možemo mrziti neke likove, jednostavno izaziva emocije u nama, bile te emocije dobre ili loše. Ova knjiga je možda čak jedna od boljih koje sam pročitala ove godine. Dok mi je trebalo dosta vremena da pročitam prvih 200tinjak stranica prvog dijela, ovu knjigu nisam mogla ispuštati iz ruku od početka do kraja, a knjiga ima 740 stranica, dakle to puno znači. 

Za kraj vam trenutno nemam citate, knjiga mi je ostala kući. Kad dođem kući, ubacit ću nekoliko citata koji su mi se svidjeli.



Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ti me ne razumiješ, dr. Tara Porter

 Recenzija  Izdavač: Stilus  Ovo je jedan ženski vodič. Znam, mi žene smo često privilegirane kad se tiče knjiga. Dobili smo i knjigu Žene koje  previše osjećaju, ali teško da ćete naći knjigu Muškarci koji previše osjećaju. Zato smo mi djevojke u puno boljoj poziciji i nas je puno lakše za razumjeti jer dajemo svima priliku da pročitaju o tome. “ Nikada prije djevojke i mlade žene nisu imale toliko slobode i izbora kao danas. Ali nikada prije nisu bile ni suočene s toliko zahtjeva i očekivanja – bilo da si ih nameću one same ili da to čini njihova okolina. Neke stvari za djevojke i mlade žene kreću se u dobrom smjeru, ali neke druge krenule su po zlu. Problemi s mentalnim zdravljem među tinejdžericama i mladim ženama u strašnoj su uzlaznoj putanji: samoozljeđivanje među djevojkama u dobi od 16 do 24 godine skočilo je sa 6 posto u 2000. godini na današnjih oko 20 posto. Na koji se način današnje tinejdžerice i djevojke mogu nositi s ovim životnim razdobljem? Postoji li uopće jednoznača

Sve sami dobri ljudi, Ashley Flowers

 Recenzija  Izdavač: Puls  Neke knjige nas ostave bez teksta. Pročitamo ih i onda još dugo vremena razmišljamo o njima. Ovo je takva knjiga. “  U fantastičnom debitantskom romanu voditeljice popularnog true crime podcasta Crime Junkie, jedna će novinarka, godinama progonjena neriješenim umorstvom svoje prijateljice iz djetinjstva, na površinu izvući mračne tajne svog rodnog grada. Svi se u gradiću Wakarusi, u američkoj saveznoj državi Indiani, sjećaju zloglasnog slučaja January Jacobs, čije je tijelo otkriveno u jarku tek nekoliko sati nakon što je prijavljen njezin nestanak. Margot Davies tada je bilo šest godina – koliko i January – i živjela je preko puta žrtve. U dvadeset i pet godina koliko je otad proteklo, Margot je odrasla, odselila se i postala novinarka. No, cijelo je to vrijeme progoni osjećaj kako je to mogla biti ona – kako je ubojica pukim slučajem odabrao njezinu prijateljicu.Kada se Margot prisiljena vratiti kući kako bi se brinula o svom stricu koji boluje od demencije

Četvrto krilo, Rebecca Yarros

 Recenzija  Izdavač: Fokus na hit  Kad sam vidjela da će ova knjiga biti prevedena na hrvatski, bila sam toliko sretna. Cijeli booktok je pričao o ovoj knjizi i jako mi je drago što ju je netko uzeo prevesti. Onda sam jedva dočekala Interliber kako bih ju mogla dobiti. A onda sam ju uzela u ruke. Tada mi je život bio promjenjen. “  Dobro došli u surovi i elitni svijet vojnog učilišta za jahače zmajeva. Dvadesetogodišnja Violet Sorrengail trebala je pohađati Kvadrant pisara i živjeti mirnim životom okružena knjigama. Međutim, njezina majka, ujedno nemilosrdna generalica zbora, naredila je Violet da se pridruži stotinama kandidata koji teže završiti po život opasnu obuku i postati elita kraljevstva: jahači zmajeva. A kad si sitna, niska i krhka, smrt vreba iza svakog ugla… jer zmajevi se ne združuju s nejakim ljudskim bićima. Spale ih.  Kao da joj sve to nije dosta, Violet je trn u oku i prilično poželjna meta svima onima koji zamjeraju njezinoj majci krvavo gušenje pobune protiv kraljev