Preskoči na glavni sadržaj

Kako se manje mučiti, Christel Petitcollin

RECENZIJA


Izdavač: Poetika

Mene svaka Christelina knjiga sve više i više oduševljava. Svakom knjigom saznajem sve više o sebi, ali svakom knjigom saznajem sve više i više o drugima. Ova knjiga je posvećena tome da nas, iznimnomisleće osobe, nauči kako razmišljaju svi ostali, da nam pomogne da se manje mučimo.

Svi se mi mučimo na neki način. Neki s faksom, neki s poslom, svako ima svojih briga, ali zamislite da se svaki dan mučite s drugim ljudima. Sve što napravite, ispadne krivo, teško vam je pričati s ljudima, gdje god dođete stvarate neugodnu atmosferu i tako vam svaki dan bude mučenje. Pa sada je tome kraj!

Dobila sam osjećaj da ovo malo podsjeća na reklamu gdje se reklamira neki proizvod koji vam je užasno jako potreban za život i bez kojeg će samo nastaviti patnja. Na neki način ova knjiga bi vam mogla biti potrebna. Možda sami pronađete način kako se nositi s nekim stvarima, ali zašto da se mučite ako imate spremne odgovore?

"Jeste li katkad frustrirani zbog ljudi koji vas okružuju i koji kao da vas guše?
Živciraju li vas banalni razgovori ni o čemu?
Čini li vam se da u određenim situacijama svi znaju o čemu je riječ a jedino vama nije jasno?
Smatrate li da su pravila na kojima je izgrađen ovaj svijet nepravedna i besmislena i da vam nimalo ne odgovaraju?
Ne možete se pronaći ni u jednome obrascu ponašanja prema kojima ljudi tako dobro funkcioniraju?

Ništa neobično! Mnogi ljudi koji „previše misle“ ne snalaze se u neurotipičnom svijetu. Ipak, svatko od nas može u njemu lijepo živjeti, samo ga treba bolje upoznati. 

 Ova knjiga opisuje uobičajene načine razmišljanja. Objašnjavajući suptilne razlike između svijeta iznimnomislećih i svijeta ljudi koji razmišljaju na uobičajen način, ona će pomoći svakome tko previše razmišlja i osjeća se neshvaćeno. Želite li konačno shvatiti poruke koje vam šalje okolina, dešifrirati stvarnost i osjećati se dobro u društvu neurotipičnih ljudi, ovo je knjiga koju morate pročitati."

Knjiga ima 220 stranica. Odmah na početku kratko je upozorenje autorice koje kaže da bi bilo poželjno da knjigu čitate redom. 220 stranica nije puno, a mogu vam promijeniti život. 

Najviše me iznenadilo što postoje ljudi koji nemaju želju odmah rješavati probleme. Kad ja imam problem, odmah ga želim riješiti, želim da to odmah bude gotovo i da više ne bude dio mog života. Čak se ne mora problem odmah riješiti, nego ja odmah moram raditi na njemu. U ovoj knjizi piše da postoje ljudi koji ne razmišljaju tako. Pojavi se problem i oni ga stave sa strane. Riješit će se, ima i većih problema trenutno i tako dalje. U drugom poglavlju knjige sve je jasno objašnjeno. Toliko toga mi je sad jasnije. Jako mi se svidio ovaj citat na početku poglavlja:

„Inteligentan čovjek rješava probleme. Mudar čovjek ga izbjegava. Glup čovjek ga stvara. Zasigurno postoji razlog zašto je svijet pun problema.“ Albert Einstein

Citat ne govori o tome kako su iznimnomisleće osobe inteligentnije od svih drugih, ni ja to ne pokušavam reći. Samo me jako zabavio jer se ja trudim riješiti probleme.  U ovom poglavlju mi se još svidjelo što je autorica napisala kako se o problemima puno priča i da se zato neki problemi ni ne rješavaju jer onda imamo tema za razgovor. Morat ću se složiti s ovim. Nekad se i sama nađem u takvim razgovorima.

Toliko toga me dirnulo iz ove knjige, kao i drugih knjiga koje sam pročitala od Christel. Odličan je "nastavak" na razvijanje mojeg znanja od iznimnomislećim osobama. Toliko toga ne znamo, a mislimo da znamo.

Ako ste pročitale moje ostale recenzije o Poetikinim knjigama koje govore o iznimnomislećim osobama, napisala sam da bi svi trebali pročitati ove knjige. Oni koji jesu i oni koji nisu iznimnomisleći kako bi se svi bolje razumjeli. Christel nam je otkrila jednu tajnu. Rijetko koja osoba koja nije iznimnomisleća će pročitati te knjige jer ne vide razlog da se oni prilagođavaju manjoj skupini ljudi i da oni pokušaju shvatit ljude koji nisu jednako brojni kao oni. Više smatraju da bi se iznimnomisleći trebali prilagoditi ostalima. Ja se iskreno nadam da nije tako. Da postoje ljudi koji će pročitati ove knjige, a da nisu iznimnomisleći.

Moju preporuku definitivno imate. Toliko toga novoga ćete naučiti, toliko toga će vam biti jasnije i opet potičem sve da pročitaju ovu knjigu, bili iznimnomisleći ili ne. Vjerujem da svatko može pronaći nešto za sebe.

Za kraj vam ostavljam citate:

  • "Sreća možda znači odustajanje od užitka da budemo nesretni." (str. 33)
  • "No, strah općenito ljude čini zlima i pohlepnima." (str. 51)
  • "Spavamo jedni uz druge, živimo jedni s drugima... ali na kraju priče, shvaćamo da smo uvijek sami na svijetu." Starmania (str. 82)
  • "Komunicirati bez cilja, znači putovati bez odredišta." (str. 170)
  • "Nemojte postati klaun, budite dvorska luda." (str. 205)
  • "Život, to je ovo sada." (str. 216)




Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ti me ne razumiješ, dr. Tara Porter

 Recenzija  Izdavač: Stilus  Ovo je jedan ženski vodič. Znam, mi žene smo često privilegirane kad se tiče knjiga. Dobili smo i knjigu Žene koje  previše osjećaju, ali teško da ćete naći knjigu Muškarci koji previše osjećaju. Zato smo mi djevojke u puno boljoj poziciji i nas je puno lakše za razumjeti jer dajemo svima priliku da pročitaju o tome. “ Nikada prije djevojke i mlade žene nisu imale toliko slobode i izbora kao danas. Ali nikada prije nisu bile ni suočene s toliko zahtjeva i očekivanja – bilo da si ih nameću one same ili da to čini njihova okolina. Neke stvari za djevojke i mlade žene kreću se u dobrom smjeru, ali neke druge krenule su po zlu. Problemi s mentalnim zdravljem među tinejdžericama i mladim ženama u strašnoj su uzlaznoj putanji: samoozljeđivanje među djevojkama u dobi od 16 do 24 godine skočilo je sa 6 posto u 2000. godini na današnjih oko 20 posto. Na koji se način današnje tinejdžerice i djevojke mogu nositi s ovim životnim razdobljem? Postoji li uopće jednoznača

Sve sami dobri ljudi, Ashley Flowers

 Recenzija  Izdavač: Puls  Neke knjige nas ostave bez teksta. Pročitamo ih i onda još dugo vremena razmišljamo o njima. Ovo je takva knjiga. “  U fantastičnom debitantskom romanu voditeljice popularnog true crime podcasta Crime Junkie, jedna će novinarka, godinama progonjena neriješenim umorstvom svoje prijateljice iz djetinjstva, na površinu izvući mračne tajne svog rodnog grada. Svi se u gradiću Wakarusi, u američkoj saveznoj državi Indiani, sjećaju zloglasnog slučaja January Jacobs, čije je tijelo otkriveno u jarku tek nekoliko sati nakon što je prijavljen njezin nestanak. Margot Davies tada je bilo šest godina – koliko i January – i živjela je preko puta žrtve. U dvadeset i pet godina koliko je otad proteklo, Margot je odrasla, odselila se i postala novinarka. No, cijelo je to vrijeme progoni osjećaj kako je to mogla biti ona – kako je ubojica pukim slučajem odabrao njezinu prijateljicu.Kada se Margot prisiljena vratiti kući kako bi se brinula o svom stricu koji boluje od demencije

Četvrto krilo, Rebecca Yarros

 Recenzija  Izdavač: Fokus na hit  Kad sam vidjela da će ova knjiga biti prevedena na hrvatski, bila sam toliko sretna. Cijeli booktok je pričao o ovoj knjizi i jako mi je drago što ju je netko uzeo prevesti. Onda sam jedva dočekala Interliber kako bih ju mogla dobiti. A onda sam ju uzela u ruke. Tada mi je život bio promjenjen. “  Dobro došli u surovi i elitni svijet vojnog učilišta za jahače zmajeva. Dvadesetogodišnja Violet Sorrengail trebala je pohađati Kvadrant pisara i živjeti mirnim životom okružena knjigama. Međutim, njezina majka, ujedno nemilosrdna generalica zbora, naredila je Violet da se pridruži stotinama kandidata koji teže završiti po život opasnu obuku i postati elita kraljevstva: jahači zmajeva. A kad si sitna, niska i krhka, smrt vreba iza svakog ugla… jer zmajevi se ne združuju s nejakim ljudskim bićima. Spale ih.  Kao da joj sve to nije dosta, Violet je trn u oku i prilično poželjna meta svima onima koji zamjeraju njezinoj majci krvavo gušenje pobune protiv kraljev