Preskoči na glavni sadržaj

Ahilejeva pjesma, Madeline Miller

RECENZIJA


Izdavač: Profil

Trebalo mi je vremena da mi se slegnu dojmovi. Knjiga nudi toliko toga za promišljanje i daje nam priliku razmisliti o svom životu i onome što nam je bitno, daje nam priliku da bolje upoznamo sebe i ono do čega nam je stalo. Zato mi je trebalo vremena da mi se slegnu dojmovi, razmišljala sam o sebi i ovoj knjizi i mogu vam reći da sam se ujedno umorila od razmišljala, ali da mi je i lakše nakon što sam poredala prioritete.

"Bili smo poput bogova u osvit svijeta, a naša je radost tako blistala da nismo vidjeli ništa do jedan drugoga. 

Grčka, doba junaka. 

Neprilagođeni mladi kraljević Patroklo protjeran je na dvor kralja Peleja. Premda su međusobno vrlo različiti, Pelejev savršeni sin Ahilej sprijatelji se s posramljenim kraljevićem. Dok izrastaju u muškarce, njihova bliskost sve je veća unatoč neodobravanju Ahilejeve majke, morske nimfe Tetide. Kad se sazna za otmicu Helene, Ahilej mora poći ratovati u daleku Troju i ispuniti što mu je suđeno. Rastrgan između ljubavi i straha za prijatelja, Patroklo odlazi za njim…"

Jako volim grčku mitologiju. Zabavlja me sve to s bogovima, polubogovima, junacima. Zanimljivo mi je razmišljati o tome. Zamislite vi takav svijet, gdje neki tamo bogovi odlučuju o vašoj sudbini, ali je njima samo do igre i onda se igraju s vama kao da ste njihove lutke. Smišljaju zaplete, dovode vas u neugodne i smrtne situacije samo da bi se oni malo nasmijali i zabavili. Ne bih htjela biti dio takvog svijeta, ali zanimljivo mi je čitati o junacima i njihovim avanturama.

Prvo i osnovno cijela knjiga napisana je iz perspektive Patrokla. On govori o svome djetinjstvu, o prvom susretanju s Ahilejem, o svojoj mračnoj prošlosti, a zatim iz njegovog pogleda doživljavamo zaljubljivanje u Ahileja i njihovu romansu. Bili su mi ekstremno slatki. Patroklo koji nije nešto, sav je smotan i "ružan", a Ahilej je potomak božice, sav predivan i božanstven. Klasičan su par i to mi se toliko jako sviđa.

Na početku njihove veze možemo dobiti dojam da je Patroklu glavni prioritet Ahilej, a Ahileju Patroklo, ali čim Ahilej dobije priliku učiti od velikog učitelja kentaura Hirona, on ju prihvaća i odlazi kod njega. Jednog dana sudbina mu je predvidjela junaštvo i to postaje njegov prioritet, a Patroklo odlazi za njim i pokazuje što je njemu prioritet. 

Kod Hirona imaju priliku uživati u svojoj ljubavi jer ih Ahilejeva majka, morska nimfa Tetida ne vidi i jer tamo nema utjecaj. Nije bila oduševljena njihovom ljubavnom vezom i nije ju nikako prihvaćala, ali Ahilej joj se uvijek suprotstavljao.

Kad je došlo do rata između Sparte i Troje, odnosno do otmice Helene što je vodilo do rata, Ahilej je otišao u rat. Bilo mu je suđeno da postane junak i on je prihvatio tu sudbinu. Patroklo opet odlazi za njim.

Možemo izvući dobre lekcije iz oba lika. Patroklo nam pokazuje koliko je bitno slijediti ljubav, koliko nam ta ljubav može donijeti dobroga u životu, ali nam isto tako pokazuje koliko zbog ljubavi možemo patiti. On zna kakva je sudbina zapisana Ahileju, ali svejedno ide s njim i podrška mu je. Ahilej kao lik nam govori da nekad trebamo staviti svoje snove i želje na prvo mjesto, pokazuje nam kako je bitno njegovati sebe i svoje potrebe. Možda nije napravio dobre odluke, ali napravio ih je zbog sebe.

Kad smo u vezi, braku, zaljubljeni bitno je da ostanemo ono što jesmo i da gledamo na sebe kao na jednu osobu, a ne kao na dvije osobe povezane u jednu. Moramo imati svoje ja kako bismo bili promišljeni i kako ne bismo radili krive i loše stvari zbog ljubavi. Kad stavimo drugu osobu ili našu vezu na prvo mjesto, polako gubimo sebe i dajemo previše, dajemo više od druge osobe i to može biti pogubno za nas. Koliko god da volimo nekog drugog, možda bismo trebali stati na sekundu i pogledati što nam to sve može donijeti i ako vidimo da gubimo sebe, poraditi na sebi. Ako nismo ono što jesmo, postajemo lutka koja je tu samo zbog ljubavi i pažnje koju pružamo. 

To me naučio Patroklo. To je lekcija s kojom se možda nećete složiti, koja vam možda neće odgovarati, ali meni se sviđa i ja ju želim primijeti u svome životu. Ne želim napraviti greške koje je napravio Patroklo. Ljubav može donijeti toliko toga dobroga i nekad trebamo žrtvovati neke stvari zbog ljubavi, ali samo ako nam ne ide na preveliku štetu i ako s tim ne gubimo sebe. 

Ova knjiga mi se iznimno svidjela. Sviđa mi se koliko su detaljno razrađeni likovi i koliko su dobri opisi. Zbog tih opisa mogla sam zamisliti toliko stvari i onda sam jako lagano ušla u priču, u svijet bogova i junaka, ušla sam u rat i strahovala za likove koji su mi postali bitni. Sviđa mi se stil pisanja koji je lako i brzo čitljiv. Uživala sam u svakoj stranici koju je ova autorica napisala i nadam se da ću jednako tako uživati u Kirki. 

Ako ste fan grčke mitologije, definitivno pročitajte ovu knjigu. Junaci su odlično opisani i stvarno imate osjećaj kao ste dio tog svijeta. Možda ćete uživati, možda nećete, ali vjerujem da je ova knjiga vrijedna tog rizika.



Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ti me ne razumiješ, dr. Tara Porter

 Recenzija  Izdavač: Stilus  Ovo je jedan ženski vodič. Znam, mi žene smo često privilegirane kad se tiče knjiga. Dobili smo i knjigu Žene koje  previše osjećaju, ali teško da ćete naći knjigu Muškarci koji previše osjećaju. Zato smo mi djevojke u puno boljoj poziciji i nas je puno lakše za razumjeti jer dajemo svima priliku da pročitaju o tome. “ Nikada prije djevojke i mlade žene nisu imale toliko slobode i izbora kao danas. Ali nikada prije nisu bile ni suočene s toliko zahtjeva i očekivanja – bilo da si ih nameću one same ili da to čini njihova okolina. Neke stvari za djevojke i mlade žene kreću se u dobrom smjeru, ali neke druge krenule su po zlu. Problemi s mentalnim zdravljem među tinejdžericama i mladim ženama u strašnoj su uzlaznoj putanji: samoozljeđivanje među djevojkama u dobi od 16 do 24 godine skočilo je sa 6 posto u 2000. godini na današnjih oko 20 posto. Na koji se način današnje tinejdžerice i djevojke mogu nositi s ovim životnim razdobljem? Postoji li uopće jednoznača

Sve sami dobri ljudi, Ashley Flowers

 Recenzija  Izdavač: Puls  Neke knjige nas ostave bez teksta. Pročitamo ih i onda još dugo vremena razmišljamo o njima. Ovo je takva knjiga. “  U fantastičnom debitantskom romanu voditeljice popularnog true crime podcasta Crime Junkie, jedna će novinarka, godinama progonjena neriješenim umorstvom svoje prijateljice iz djetinjstva, na površinu izvući mračne tajne svog rodnog grada. Svi se u gradiću Wakarusi, u američkoj saveznoj državi Indiani, sjećaju zloglasnog slučaja January Jacobs, čije je tijelo otkriveno u jarku tek nekoliko sati nakon što je prijavljen njezin nestanak. Margot Davies tada je bilo šest godina – koliko i January – i živjela je preko puta žrtve. U dvadeset i pet godina koliko je otad proteklo, Margot je odrasla, odselila se i postala novinarka. No, cijelo je to vrijeme progoni osjećaj kako je to mogla biti ona – kako je ubojica pukim slučajem odabrao njezinu prijateljicu.Kada se Margot prisiljena vratiti kući kako bi se brinula o svom stricu koji boluje od demencije

Četvrto krilo, Rebecca Yarros

 Recenzija  Izdavač: Fokus na hit  Kad sam vidjela da će ova knjiga biti prevedena na hrvatski, bila sam toliko sretna. Cijeli booktok je pričao o ovoj knjizi i jako mi je drago što ju je netko uzeo prevesti. Onda sam jedva dočekala Interliber kako bih ju mogla dobiti. A onda sam ju uzela u ruke. Tada mi je život bio promjenjen. “  Dobro došli u surovi i elitni svijet vojnog učilišta za jahače zmajeva. Dvadesetogodišnja Violet Sorrengail trebala je pohađati Kvadrant pisara i živjeti mirnim životom okružena knjigama. Međutim, njezina majka, ujedno nemilosrdna generalica zbora, naredila je Violet da se pridruži stotinama kandidata koji teže završiti po život opasnu obuku i postati elita kraljevstva: jahači zmajeva. A kad si sitna, niska i krhka, smrt vreba iza svakog ugla… jer zmajevi se ne združuju s nejakim ljudskim bićima. Spale ih.  Kao da joj sve to nije dosta, Violet je trn u oku i prilično poželjna meta svima onima koji zamjeraju njezinoj majci krvavo gušenje pobune protiv kraljev