Preskoči na glavni sadržaj

Klara i Sunce, Kazuo Ishiguro

RECENZIJA


Izdavač: Mitopeja

Klara i Sunce je znanstveno fantastični roman nobelovca Kazua Isiguroa. 

Kratki sadržaj:

Kako svaki dan započinje izlaskom Sunca, tako bi započeo i Klarin dan u izlogu. Svakog dana bi mirno stajala u izlogu i upijala sunčevu hranjivost koja joj je davala snagu za dan koji je slijedio. Svoje dane je provodila promatrajući i upijajući znanje koje joj je bilo pruženo. Naime, Klara je bila robot koji je posjedovao umjetnu inteligenciju, bila je stvorena kako bi učila i postala prijatelj jednom djetetu. I tako je došao dan kad je upoznala Josie. Nije odmah postala Josiena prijateljica, čekala je strpljivo kako bi se Josie vratila i kupila baš nju. To se i dogodilo. Josie je pokraj svih novijih modela izabrala baš Klaru za svoju novu prijateljicu. I tako su one započele svoje vrijeme zajedno.

Josie je bila zaigrana djevojčica kojoj je nekad nedostajalo snage. Imala je dobru majku koja se brinula za nju, imala je najboljeg prijatelja s kojim je provodila vrijeme, a sad je imala i Klaru. Klara je nastavila učiti i upijati sve što je mogla. 

Tako su Josie i Klara postale najbolje prijateljice i kad je Josie izgubila puno snage, Klara je tražila načine da joj pomogne. Ali dok je tražila načine, naučila je puno stvari o obitelji i tome što su spremni učiniti za svoje voljene...

Ova knjiga mi je došla pod ruke kao pravo ljetno osvježenje. Znate onaj osjećaj kad vam je vruće tijekom ljeta pa uzmete i popijete hladnu limunadu ili čak uskočite u more koje je malo hladnije već što se očekivali? Tako je Klara djelovala na mene. U moru ljubavnih i obiteljskih romana, bilo je pravo osvježenje pročitati nešto ovoga žanra. Neću vam sad govoriti kako me ova knjiga promijenila, jer nije, ljudi se teško mijenjaju, ali svakako je pozitivno utjecala na mene.

Klara je jedan stvarno poseban lik. Mogla bih čak reći da mi je jedan od dražih likova iz cijele književnosti. Stvarno je bilo predivno promatrati koliko je Klara rasla učenjem i za koliko je stvari bila spremna. Svidjelo mi je što je sve prikazano iz Klarine perspektive. Odlično je to što nisam bila upoznata sa situacijom u kojoj se Klara nalazi sve dok ju Klara ne bi opisala. A opis bi bio iz njezine perspektive. Oduševljavalo me to što sam mogla promatrati svijet Klarinim očima i što sam učila zajedno s njom. Klara mi je dala novu perspektivu svijeta i iznimno sam joj zahvalna na tom.

„Ne samo da sam naučila da su "promjene" dio Josie, i da trebam biti spremna da im se prilagodim, već sam počela shvaćati da ta osobina nije jedinstvena za Josie; da ljudi često smatraju uputnim prirediti jednu stranu sebe za pokazivanje poznanicima - kao u izlogu - i da takvo pokazivanje ne treba prihvaćati preozbiljno kad trenutak prođe.“

Ali nije mi samo zato Klara toliko draga, draga mi je i zbog tolike vjere u sunčevu hranjivost. Stvarno volim ljeto i stvarno volim Sunce. Predivan je osjećaj izaći pred Sunce i pustiti ga da te zagrli svojim zrakama. Tako da razumijem zašto je toliko vjerovala u hranjivost Sunca. Sunce stvarno može utjecati na naše raspoloženje, posebno ako ga ugledamo nakon kiše. 

„Možda su sva ljudska bića usamljena. Barem potencijalno.“

Bilo je teško snaći se u nekim situacijama u kojima se Klara našla. Bilo je teško razmisliti o svemu tome iz perspektivne jednog čovjeka koji ne razmišlja, već osjeća. Bilo je emotivnih trenutaka kad nisam znala što da mislim o onom što se dogodilo, ali Klara je dala izlaz na svoj način. Iako, meni je i dalje bilo teško. Neke stvari su i bile teške za "probaviti". Bilo je izazovno razmišljati o postupcima određenih ljudi. Ali Klara se odlično snašla u svemu tome.

Kraj je taj koji me uništio. Nisam očekivala to. Pred kraj je bilo jako napeto i očekivala sam da će se dogoditi nešto potpuno drugo, pa kad su se stvari razvile na ovaj način ostala sam zatečena. Nisam znala što da očekujem kako se radnja više nastavljala. Ali kraj me baš iznenadio. Nisam sigurna što da mislim o njemu. Nisam sigurna je li mi se svidjelo ili ga možda ipak mrzim. Tako da me kraj baš uništio na neočekivan način.

Ovo mi je tek drugo djelo koje sam pročitala od ovog nagrađivanog nobelovca, ali znam da neće biti zadnje. Osvojio me svojim način pisanja, osvojio me svojim opisima i osvojio me svojim načinom pisanja radnje. Stvarno sam oduševljena. A sam prijevod je stvarno isto predivan. 

Ne znam koliko izgled knjige ulazi u recenziju, ali htjela bih i to spomenuti. Prvo knjiga izgleda predivno pod Suncem, izgleda kao da je stvarno stvorena za to da bude pod Suncem i uljepšava nam svima dane svojim predivnim izgledom, a kutija je jednostavno savršeno upotpunila cijeli izgled knjige. Kutija od pleksiglasa koju si možemo zamisliti kao izlog i onda još predivna knjiga kojoj je potrebno Sunce. Stvarno izgleda iznimno predivno. Znam da korice ne bi trebale imate veliki utjecaj na knjigu i naš doživljaj knjige, ali ove korice su me učinile dodatno sretnom. A ja volim kad sam sretna.

Kad uzmem u obzir sve ovo što sam napisala, stvarno ne znam imam li kakvih zamjerki za ovu knjigu. Svidjela mi se radnja, način pisanja, glavni lik. Sve je stvarno predivno i mislim da mi je ovo jedna od dražih knjiga koju ću svakome rado preporučiti. 


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ti me ne razumiješ, dr. Tara Porter

 Recenzija  Izdavač: Stilus  Ovo je jedan ženski vodič. Znam, mi žene smo često privilegirane kad se tiče knjiga. Dobili smo i knjigu Žene koje  previše osjećaju, ali teško da ćete naći knjigu Muškarci koji previše osjećaju. Zato smo mi djevojke u puno boljoj poziciji i nas je puno lakše za razumjeti jer dajemo svima priliku da pročitaju o tome. “ Nikada prije djevojke i mlade žene nisu imale toliko slobode i izbora kao danas. Ali nikada prije nisu bile ni suočene s toliko zahtjeva i očekivanja – bilo da si ih nameću one same ili da to čini njihova okolina. Neke stvari za djevojke i mlade žene kreću se u dobrom smjeru, ali neke druge krenule su po zlu. Problemi s mentalnim zdravljem među tinejdžericama i mladim ženama u strašnoj su uzlaznoj putanji: samoozljeđivanje među djevojkama u dobi od 16 do 24 godine skočilo je sa 6 posto u 2000. godini na današnjih oko 20 posto. Na koji se način današnje tinejdžerice i djevojke mogu nositi s ovim životnim razdobljem? Postoji li uopće jednoznača

Taoci, Clare Mackintosh

 Recenzija  Izdavač: Mozaik  Nekad smo tako sigurni u svoje postupke. Uvjereni smo kako mi ne bismo nešto napravili, uvjereni smo kako je netko postupio krivo, a onda se mi nađemo u takvoj situaciji i postupimo baš onako kako smo rekli da nećemo.  "Mina se pokušava usredotočiti na svoj posao domaćice leta na prvom izravnom letu od Londona do Sydneyja. No, poteškoće s kojima se susreće pri podizanju svoje petogodišnje kćeri i pukotine koje se počinju nazirati u njezinu braku dodatno joj otežavaju zadatak. Ali tek što se zrakoplov vine u zrak, Mina dobiva jezivu poruku od anonimnog putnika koji neće dopustiti da stignu na svoje odredište u jednom komadu. Upute koje slijede spasit će život tvojoj kćeri. Tko god napisao poruku predobro zna za što je spremna žrtvovati cijeli svijet i kako je natjerati na suradnju. Kad započnu ubojstva putnika, Mina mora odlučiti koga spasiti. Stotine putnika ili živote svoje kćeri i muža zatočenih u vlastitu domu? Dvadeset je sati do Sydneyja. Štošta s

Znam tajnu, Tess Gerritsen

Recenzija  Izdavač: Mozaik  Ovo nije neki klasični triler gdje ćete odmah shvatiti tko je ubojica. Ni po čemu nije običan. Ovo je triler kakav još niste čitali, ali ga ne smijete propustiti.  "S ovakvim se mjestom zločina detektivka Jane Rizzoli i forenzička patologinja Maura Isles još nisu susrele. Producentica nezavisnih filmova strave pronađena je na krevetu u gotovo spokojnu položaju. Čovjek bi pomislio da je tek usnula… da nije očnih jabučica u njezinoj šaci. Sljedeće je ubojstvo počinjeno na jednako groteskan način. Mlad muškarac pronađen je s trima strijelama precizno zabodenim u srce. Poveznice između slučajeva upućuju Jane i Mauru na serijskog ubojicu čija su fiksacija brutalno ubijeni sveci. Njegova sljedeća i posljednja žrtva mlada je žena koja zna što joj se sprema. Ona je jedina koja može pomoći Jane i Mauri uhvatiti zločinca. Ako ikad odluči otkriti tajnu koju jedino ona i ubojica znaju…" Moram vam reći da je ova knjiga 12. dio nekog serijala. Dobro, ne bilo koj