Preskoči na glavni sadržaj

Nordijska mitologija, Neil Gaiman

RECENZIJA


Izdavač: Mitopeja

Nordijska mitologija je knjiga koja se sastoji od priča iz nordijske mitologije. Napisao ju je poznati pisac Neil Gaiman.

Kratki sadržaj:

Ova knjiga započinje upoznavanjem bogova koji će bili glavni likovi svih priča koje slijede. To su Odin, Thor i Loki. Nakon toga autor nas upoznaje s nastankom tih bogova i nastankom devet svjetova. Priče od kojih se sastoji ova knjiga upoznaju nas s nordijskom mitologijom te način života svakog lika. Upoznaje nas s ponašanjem likova i glavnim stvarima koje su činili tijekom života. Cijela radnja vodi do glavnog cilja, do jednog rata koji će promijeniti sve...

Prije nego se bacim na radnju samo bih htjela reći kako sam veliki fan marvel filmova. Sve sam pogledala nekoliko puta, a najbolji zlikovac mi je bio, naravno, Loki. Loki je jednostavno imao određenu energiju koja bi privukla ljude na njegovu stranu i koji bi osjetili empatiju prema njemu. Kad sam saznala za ovu knjigu, naravno da sam ju morala pročitati. Morala sam malo bolje upoznati neke likove.

Knjiga je započela s upoznavanjem Odina, Thora i Lokija. Odin je bio Sveotac koji je žrtvovao svoje oko za mudrost. Izazivao je štovanje kod ljude te je putovao svjetovima prerušen u običnog čovjeka kako bi na taj način promatrao svijet. Thor je bio jak. Cijeli njegov lik temelji se na tome kako je najjači i kako ubija divove. Može puno pojesti. Ali Loki je posebna priča. On je predstavljen kao lukav. Njegov um bio je njegovo najjače oružje. Bio je uvjerljiv, dopadljiv i najdomišljatiji, ali bio je i zavistan te bijesan. Sve je radio u svoju korist i dosta se podrugljivo šalio s ostalim bogovima.

Nakon što nas Neil upozna s ova tri boga, počinje priču o nastanku svijeta. Upoznaje nas s devet različitih svjetova, od kojih je jedan svijet naš planet, Zemlja. Te nakon toga počinje pričati različite priče. Neću prepričati svaku od njih, ali dvije su mi se posebno svidjele.

Prva priča koja mi se baš svidjela bila je priča o Thorovom putovanju u zemlju divova. Thor je putovao s Lokijem i Thialfijem. Došli su u Utgard te su upoznali kralja Udgardalokija. Nakon što su došli, kralj im je dao neke izazove. Loki se pohvalio s tim kako brzo jede, pa je njegov izazov bio pojesti najbrže. Ali nije uspio. Thialfi se pohvalio brzim trčanjem te nakon nekoliko utrka, nije pobijedio te se Thor pohvalio sa ispijanjem vina. Kao je da može popiti sve iz najvećeg roga. Ali čak i nakon tri pokušaja, Thor nije uspio. To ga je naljutilo pa se htio okušati u izazovima snage. Tako je kralj rekao Thoru da digne njegovu obiteljsku mačku, ali opet, Thor nije uspio. Onda se hrvao sa staricom i izgubio. Thor, Loki i Thialfi su se osjećali poraženo pa su ostatak večeri proveli tiho. Ali tada im je kralj objasnio zašto su bili poraženi. Loki se u svojem izazovu borio protiv samog plamena pa je zato Loki sporije pojeo, Thialfi se utrkivao protiv misli, a Thor je pio iz roga čiji je kraj bio u najdubljem dijelu mora. Također Thor nije uspio podignuti mačku jer je ta mačka zapravo zmija koja obavija središte zemlje, a starica protiv koje se borio bila je starost. Tako ni naši junaci ne mogu pobijediti neke prirodne stvari.

Druga priča koja mi se baš jako svidjela je priča o Balderovoj smrti. Ne znam koliko ste upoznati s tom pričom, ali ukratko ću je podijeliti s vama. Dakle, majka je htjela zaštititi svog predivnog sina koji je svima donosio radost te je sve zatražila da mu nikada ne naude. Svaki kamen, svaku biljku, osim jedne. Imelu je smatrala nebitnom pa od nje nije tražila obećanje. Loki je saznao to i napravio jednu smicalicu, koja je bila jako grozna i tako usmrtio Baldera s imelom. 

Sve ove priče koja sam pročitala za mene su bila potpuna novost. Nikad ranije nisam istraživala bilo što o nordijskoj mitologiji pa sam se dosta iznenadila. Za razliku od grčke mitologije, nisam dobila toliki dojam da su i ovi bogovi uzvišeni i da samo sebe smatraju bitnima. Ali jednako su umišljeni. Možda nisu najbitniji, ali gledaju dosta visoko na sebe. Smatraju se najjačima, najboljima, najljepšima. Ali bilo bi čudno očekivati da se ponašaju drugačije. 

Nakon svega pročitanog Loki mi je i dalje najdraži iz cijele mitologije. Možda su neke njegove šale bile malo ekstremne i završavale jako loše, ali zabavan je. I jako pametan. On je bio jedan od bogova koji je gledao samo na sebe i on je jedini bio bitan, ali njemu to ne zamjeram.

Ova knjiga bila je pravo osvježenje nakon svih tih ljubavnih romana koje sam pročitala. Bio je pravi užitak pročitati ovako dobar tekst o mitologiji koja je sama po sebi jako zabavna. Ali ima jedna stvar koja mi smeta. Ja sam ovu knjigu pročitala u mitopejinom izdanju. Kupila sam redovno izdanje i platila ga 80 kuna. Trenutno kolekcionari kupuju luksuzno izdanje ove knjige po bezobrazno visokim cijenama i smatram da možda tekst ove knjige ne vrijedi toliko. Neil je stvarno na poseban način uveo nas u svijet nordijske mitologije, ali ova knjiga nema tu neku veliku osobnost zbog koje bih ja dala preko 1000 kuna na luksuzno izdanje. Razumijem razlog zašto kolekcionari kupuju, jer ova knjiga je stvarno predivan kolekcionarski primjerak i stvarno izgleda predivno, ali ako kupuju knjigu zbog teksta, vjerujem da bi i redovno izdanje bilo sasvim u redu. Ne patim od toga da mi je sve na polici istog izdanja i iste visine, ali nekako ova knjiga nije u meni izazvala toliko emocija. Ja razumijem da svatko od nas drugačije doživljava sve knjige i ova knjiga je stvarno predivno napisala, a vjerujem i odlično prevedena, ali meni osobno nema tu neku čar zbog koje se u meni promijeni 10 različitih osjećaja. Ne mogu reći da nije bilo osjeća jer bilo je, smijala sam se i malo nekad ljutila(Loki je imao baš nekih teških trenutaka), ali ovo nije jedna od knjiga na koje bi potrošila bogatstvo. Na primjer, January definitivno je jedna od takvih knjiga. Za to luksuzno izdanje, da ga nemam, dala bih puno para, bez previše razmišljanja. Znam da se svakome od nas sviđaju različite stvari i da tko god želi ovoj knjizi može dati priliku, da može stvarno uživati u njoj, kao što sam i ja uživala. Ali možda to nije žanr koji se meni pretjerano jako sviđa.


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ti me ne razumiješ, dr. Tara Porter

 Recenzija  Izdavač: Stilus  Ovo je jedan ženski vodič. Znam, mi žene smo često privilegirane kad se tiče knjiga. Dobili smo i knjigu Žene koje  previše osjećaju, ali teško da ćete naći knjigu Muškarci koji previše osjećaju. Zato smo mi djevojke u puno boljoj poziciji i nas je puno lakše za razumjeti jer dajemo svima priliku da pročitaju o tome. “ Nikada prije djevojke i mlade žene nisu imale toliko slobode i izbora kao danas. Ali nikada prije nisu bile ni suočene s toliko zahtjeva i očekivanja – bilo da si ih nameću one same ili da to čini njihova okolina. Neke stvari za djevojke i mlade žene kreću se u dobrom smjeru, ali neke druge krenule su po zlu. Problemi s mentalnim zdravljem među tinejdžericama i mladim ženama u strašnoj su uzlaznoj putanji: samoozljeđivanje među djevojkama u dobi od 16 do 24 godine skočilo je sa 6 posto u 2000. godini na današnjih oko 20 posto. Na koji se način današnje tinejdžerice i djevojke mogu nositi s ovim životnim razdobljem? Postoji li uopće jednoznača

Taoci, Clare Mackintosh

 Recenzija  Izdavač: Mozaik  Nekad smo tako sigurni u svoje postupke. Uvjereni smo kako mi ne bismo nešto napravili, uvjereni smo kako je netko postupio krivo, a onda se mi nađemo u takvoj situaciji i postupimo baš onako kako smo rekli da nećemo.  "Mina se pokušava usredotočiti na svoj posao domaćice leta na prvom izravnom letu od Londona do Sydneyja. No, poteškoće s kojima se susreće pri podizanju svoje petogodišnje kćeri i pukotine koje se počinju nazirati u njezinu braku dodatno joj otežavaju zadatak. Ali tek što se zrakoplov vine u zrak, Mina dobiva jezivu poruku od anonimnog putnika koji neće dopustiti da stignu na svoje odredište u jednom komadu. Upute koje slijede spasit će život tvojoj kćeri. Tko god napisao poruku predobro zna za što je spremna žrtvovati cijeli svijet i kako je natjerati na suradnju. Kad započnu ubojstva putnika, Mina mora odlučiti koga spasiti. Stotine putnika ili živote svoje kćeri i muža zatočenih u vlastitu domu? Dvadeset je sati do Sydneyja. Štošta s

Znam tajnu, Tess Gerritsen

Recenzija  Izdavač: Mozaik  Ovo nije neki klasični triler gdje ćete odmah shvatiti tko je ubojica. Ni po čemu nije običan. Ovo je triler kakav još niste čitali, ali ga ne smijete propustiti.  "S ovakvim se mjestom zločina detektivka Jane Rizzoli i forenzička patologinja Maura Isles još nisu susrele. Producentica nezavisnih filmova strave pronađena je na krevetu u gotovo spokojnu položaju. Čovjek bi pomislio da je tek usnula… da nije očnih jabučica u njezinoj šaci. Sljedeće je ubojstvo počinjeno na jednako groteskan način. Mlad muškarac pronađen je s trima strijelama precizno zabodenim u srce. Poveznice između slučajeva upućuju Jane i Mauru na serijskog ubojicu čija su fiksacija brutalno ubijeni sveci. Njegova sljedeća i posljednja žrtva mlada je žena koja zna što joj se sprema. Ona je jedina koja može pomoći Jane i Mauri uhvatiti zločinca. Ako ikad odluči otkriti tajnu koju jedino ona i ubojica znaju…" Moram vam reći da je ova knjiga 12. dio nekog serijala. Dobro, ne bilo koj