Preskoči na glavni sadržaj

Ulica krijesnica, Kristin Hannah

RECENZIJA


Izdavač : Znanje

Ulica krijesnica je roman o prijateljstvu, ljubavi, obitelji i još puno toga. Napisala ga je nagrađivana američka spisateljica Kristin Hannah.

Kratki sadržaj:

Jednog ljeta 1974. godine, tinejdžerka Kate pomirena je sa statusom najnepopularnije djevojke u školi. Nenadano u njezin život ulazi predivna Tully koja na prvi pogled ima sve - ljepotu, popularnost, ambiciju. Ali Tully u sebi skriva veliku tugu i usamljenost. Tog ljeta te dvije tinejdžerice postaju najbolje prijateljice. Ostaju prijateljice te zajedno kreću na faks. Tijekom faksa promijene im se snovi, ali nastavljaju biti najbolje prijateljice još godinama. Sve do jedne izdaje...

Za početak htjela bih samo reći koliko sam se naživcirala čitajući ovo. Kristin je toliko dobro okarakterizirala likove da sam se povezala s njihovim osjećajima. I baš zbog tih osjećaja koji su osjećali neki likovi, sam se živcirala.

Glavni likovi su dvije najbolje prijateljice Kate i Tully. Kate je odrasla u savršenoj obitelji s oba roditelja i majkom. Živjela je običnim životom. Nije imala prijateljice, čitala je knjige, ali imala je obitelj koja ju je voljela. Ali Tully je bila njezina suprotnost. Odrasla je bez roditelja s bakom i djedom. Bila je divlja. Izlazila je, pušila, družila se s krivim ljudima i bila je popularna. Iako su bile čiste suprotnosti, ipak su se povezale i postale prijateljice. Tully je živjela s majkom kad je upoznala Kate. U rijetkim trenucima njezina života, majka bi je se sjetila i došla po nju, ali svaki put nije uspjela. 

Tully i Kate su tog ljeta i kroz cijelu srednju školu gradile zajedničke snove. Prvo živciranje bilo je kad je Tully odlučila postat novinarka. Povukla je Kate sa sobom i nije razmišljala o tome što treba Kate već je samo mislila na sebe i svoje potrebe. Kate je pristala na to te su zajedno otišle na fakultet. Na fakultetu Kate je napokon pronašla stvari koje ju zanimaju i odlučila je kako želi imati obitelj i kako ju zanima majčinstvo. Tully je već na faksu postala preambiciozna i težila je slavi jer je mislila kako će ju to spasiti od usamljenosti. 

Drugo živciranje je nastalo kad se Kate zaljubila. Bile su najbolje prijateljice ali Kate nije mogla reći Tully tko joj se sviđa kako joj ga Tully ne bi otela. To me toliko naživciralo jer sam imala takvu prijateljicu. Prijateljicu koju nije briga za moje osjećaje i koja samo misli na sebe. Prijateljicu kojoj je bitna samo ona sama. Na kraju je Kate osvojila Johnnyja, ali za koju cijenu?

Ostatak života mislila je kako nije dovoljno dobra za njega i kako ju on ne voli dovoljno zbog njezine prijateljice. Bilo mi je toliko tužno za čitati ovo jer je Kate imala obitelj s tim čovjekom a nije mislila da je dovoljno dobra zbog najbolje prijateljice. Osjećala sam se grozno zbog toga što je Kate vjerovala oboma, ali opet se osjećala loše zbog njih. Najviše me boljelo to što se Tully toliko miješala u njihov život. Podupirala je loše odluke njihove kćerke, pa je zbog toga Kate ispadala loša majka. Na neki način okretala je cijelu obitelj protiv Kate. Ali mi je drago što bi na kraju svi shvatili da Tully nije dio obitelji i da se ne bi trebala toliko petljati. 

Najviše mi se srce slomilo zbog njihove svađe. Ali ne zato što su se Tully i Kate posvađale, već zbog onoga što je Tully napravila. Ponijela se tako bezobrazno prema Kate i drago mi je što joj se Kate nije javila. Drago mi je što Kate nije napravila taj prvi korak i prva oprostila Tully jer nije napravila ništa loše. Tully je ta koja je izdala prijateljstvo.

Ali kako bi priča bila emotivna i srcedrapajuća, naravno da se jedna od njih morala razboljeti. Već ovo je prevelik spojler, tako da neću pričati o tome. 

„Potresan roman o ljubavi i gubitku koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim.“ us.mcmillan.com

Ovo je bila prva knjiga kojoj sam htjela pokidati sve stranice koliko me naživcirala. Smatram da je prijateljstvo između Tully i Kate bilo toksično. Kate se cijelo vrijeme umiljavala Tully i trudila se da ne radi ništa što bi naljutilo Tully dok je Tully živjela život punim plućima. Ne sviđa mi se što je prijateljstvo prikazano na takav način. Pravo prijateljstvo koje traje godinama ne bi trebalo izgledati tako. Smatram da su u jednom trenutku jednostavno postale ovisne jedna o drugoj i da samo takav osjećaj može objasniti kako su se družile toliko godina. 

Ali u ovom romanu ima i lijepih stvari. Svidjelo mi se to što je Kate izgradila život koji joj se sviđao. Svidjelo mi se što je uspjela u svojim snovima. Svatko od nas trebao bi težiti svojim ciljevima i trebali bismo težiti tome da budemo što bolji. Obje su nas naučile to. Kate nas je naučila da ne odustajemo od svojih ciljeva čak i kad nemamo potporu dragih ljudi, a Tully nas je naučila da ne odustajemo čak i kad je teško i da uvijek možemo biti bolji u onome što radimo.

Ovaj roman, kao i svaki roman od Kristin, me rasplakao. Završio je jako tužno i smatram da je ovo jedna od onih priča kojoj je bio potreban sretan kraj. Sve do zadnjeg trenutka sam se nadala da će ozdraviti i da će stvari biti bolje. Ali nisam bila iznenađena. Kristin jednostavno ima emotivne romane i nekad je tuga jača emocija od sreće, pa razumijem zašto je završilo toliko tužno.

„Kristin Hannah spisateljica je kojoj baš uvijek polazi za rukom istodobno nasmijati i rasplakati svoje čitatelje.“ Goodreads

Ne mogu reći da mi se ovaj roman nije svidio, jer je, svidio mi se. Stvarno sam osjetila toliko emocija i stvarno sam uživala u nekim trenucima. Ali isto tako ne mogu reći da mi je ovo najdraži roman od Kristin Hannah, jer nije. Priča je dobra, ali nikad ne bih podržavala tako prijateljstvo. 

Najviše od svega me zanima serija. Vidjela sam različite kritike, pa želim pogledati što prije. Zanima me kako su oni u netflixu doživjeli ovaj roman i kako su to predstavili nama. Nadam se da su oni promijenili kraj i da će kod njih sve biti sretnije. Ali to ću još sve otkriti 




Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ti me ne razumiješ, dr. Tara Porter

 Recenzija  Izdavač: Stilus  Ovo je jedan ženski vodič. Znam, mi žene smo često privilegirane kad se tiče knjiga. Dobili smo i knjigu Žene koje  previše osjećaju, ali teško da ćete naći knjigu Muškarci koji previše osjećaju. Zato smo mi djevojke u puno boljoj poziciji i nas je puno lakše za razumjeti jer dajemo svima priliku da pročitaju o tome. “ Nikada prije djevojke i mlade žene nisu imale toliko slobode i izbora kao danas. Ali nikada prije nisu bile ni suočene s toliko zahtjeva i očekivanja – bilo da si ih nameću one same ili da to čini njihova okolina. Neke stvari za djevojke i mlade žene kreću se u dobrom smjeru, ali neke druge krenule su po zlu. Problemi s mentalnim zdravljem među tinejdžericama i mladim ženama u strašnoj su uzlaznoj putanji: samoozljeđivanje među djevojkama u dobi od 16 do 24 godine skočilo je sa 6 posto u 2000. godini na današnjih oko 20 posto. Na koji se način današnje tinejdžerice i djevojke mogu nositi s ovim životnim razdobljem? Postoji li uopće jednoznača

Taoci, Clare Mackintosh

 Recenzija  Izdavač: Mozaik  Nekad smo tako sigurni u svoje postupke. Uvjereni smo kako mi ne bismo nešto napravili, uvjereni smo kako je netko postupio krivo, a onda se mi nađemo u takvoj situaciji i postupimo baš onako kako smo rekli da nećemo.  "Mina se pokušava usredotočiti na svoj posao domaćice leta na prvom izravnom letu od Londona do Sydneyja. No, poteškoće s kojima se susreće pri podizanju svoje petogodišnje kćeri i pukotine koje se počinju nazirati u njezinu braku dodatno joj otežavaju zadatak. Ali tek što se zrakoplov vine u zrak, Mina dobiva jezivu poruku od anonimnog putnika koji neće dopustiti da stignu na svoje odredište u jednom komadu. Upute koje slijede spasit će život tvojoj kćeri. Tko god napisao poruku predobro zna za što je spremna žrtvovati cijeli svijet i kako je natjerati na suradnju. Kad započnu ubojstva putnika, Mina mora odlučiti koga spasiti. Stotine putnika ili živote svoje kćeri i muža zatočenih u vlastitu domu? Dvadeset je sati do Sydneyja. Štošta s

Znam tajnu, Tess Gerritsen

Recenzija  Izdavač: Mozaik  Ovo nije neki klasični triler gdje ćete odmah shvatiti tko je ubojica. Ni po čemu nije običan. Ovo je triler kakav još niste čitali, ali ga ne smijete propustiti.  "S ovakvim se mjestom zločina detektivka Jane Rizzoli i forenzička patologinja Maura Isles još nisu susrele. Producentica nezavisnih filmova strave pronađena je na krevetu u gotovo spokojnu položaju. Čovjek bi pomislio da je tek usnula… da nije očnih jabučica u njezinoj šaci. Sljedeće je ubojstvo počinjeno na jednako groteskan način. Mlad muškarac pronađen je s trima strijelama precizno zabodenim u srce. Poveznice između slučajeva upućuju Jane i Mauru na serijskog ubojicu čija su fiksacija brutalno ubijeni sveci. Njegova sljedeća i posljednja žrtva mlada je žena koja zna što joj se sprema. Ona je jedina koja može pomoći Jane i Mauri uhvatiti zločinca. Ako ikad odluči otkriti tajnu koju jedino ona i ubojica znaju…" Moram vam reći da je ova knjiga 12. dio nekog serijala. Dobro, ne bilo koj