Preskoči na glavni sadržaj

Ubodena i uspavana, Neil Gaiman

RECENZIJA


Izdavač: Mitopeja

Ubodena i uspavana je bajka, prepuna tamne magije, poznatog autora Neil Gaimana. Knjiga je objavljena 2013. godine te prati spašavanje princeze.

Kratki sadržaj:

Na početku priče upoznajemo tri patuljka koji rade za jednu kraljicu. Kraljica priprema vjenčanje te joj patuljci traže određenu tkaninu. Na svojem putu, patuljci saznaju da se širi bolest spavanja i koga to uhvati, samo zaspe. Prenesu saznanje mladoj kraljici koja pođe na avanturu života.

U ovoj bajci ima svega. Od princeza, zlih vještica, magije pa sve do zombija. Naravno nisu to klasični zombiji, već ljudi koji spavaju, ali i dalje se kreću u snu i izgledaju kao zombiji.

Iz naslova možemo pretpostaviti o kojoj je princezi riječ. Odrasla sam na bajkama i disneyu pa sam naravno odmah pomislila na Uspavanu ljepoticu. Ali iznenadilo me kad sam otkrila tko je kraljica koja ju spašava. Prvo nemamo princa već kraljicu koja ide probuditi uspavanu princezu, pa već tu ova priča odskače od klasičnih bajki. Ali kraljica koja ju spašava je Snjeguljica. 

„ "Ti si prospavala godinu dana", reče. "Pa si se probudila, bez ikakve štete. Ako itko od vas velikih može tamo ostati budan, ti možeš." “

Dobro ste pročitali. Snjeguljica je išla spasiti Uspavanu ljepoticu. Naravno odmah mi je glavom prošla Snjeguljica zbog patuljaka,  ali nisam htjela donositi prerane zaključke, ali kasnije se spominje i maćeha i kovčeg u kojem je spavala godinu dana, spomenulo se i kako ju je majka usporedila s ružom na snijegu, pa možemo zaključiti da je to Snjeguljica. Iako ne spominju se njihova imena. Nismo saznali imena patuljaka jer ljudska bića nisu smjela znati kako se zovu, takve stvari bile su svete.

Nakon što smo prošli nagađanje imena glavnih likova dolazimo do toga da kraljica pređe težak put zbog Uspavane ljepotice, ali tijekom spašavanja otkrije pravu istinu. Ako vas zanima prava istina, onda ostavljam vama da pročitate ovu bajku. Iskreno to mi je najdraži dio ove priče i bila sam baš šokirana i iznenađena.

A sad malo o cijelom djelu. Prvo želim reći kako su ilustracije predivne. Jako su pridonijele ukupnom doživljaju cijele bajke. Svaka ilustracija je svaku riječ ove bajke učinila posebnom.

Ali naravno nemaju ilustracije glavni utjecaj. Sam način oblikovanja radnje mi je bio odličan. Sve je išlo tako glatko i svaka stranica me na svoj način ostavljala bez riječi. Kako sam dalje čitala samo sam sve više bila oduševljena. Jako dugo nisam čitala nešto ovakvog oblika, da ima 60ak stranica i hrpu ilustracija, ali ova knjiga me ostavila bez riječi. Dobro ne baš potpuno jer toliko pišem, ali stvarno je nešto posebno. Ali nije ni stil taj koji me toliko oduševio.

To je napravila radnja. Radnja je ta koja me jednostavno očarala. Magija, princeze, zla vještica i želja za boljim životom su dobitna kombinacija kod mene. Kao što sam već rekla, živjela sam na disney crtićima pa me ovakve stvari oduševljavaju. Posebno mi se svidjelo što nije tipična bajka. Nema princa koji će spasiti stvar, već tu je kraljica koja ide spasiti princezu. Nisu čekale prinčeve da ih spase, već su preuzele stvari u svoje ruke. Ovakve bajke zapravo imaju snažnu poruku te ne uče male djevojčice kako moraju čekati da ih netko spasi, već da to mogu napraviti same. Naravno ne smatram ovu bajku baš najprikladnijom za djecu, ali vjerujem da bi bajke trebale biti malo stvarnije. Kao što je ova bajka. 

Također svidjelo mi se kako smo postepeno otkrivali neke stvari. Kao što sam rekla ima nešto šokantno na kraju što oduševilo i baš iznenadilo, ali opet to ostavljam vama. I jako mi se svidjelo što je ova knjiga uključivala paukove. Nekad bajke nemaju smisla, ali ovdje su pauci radili mrežu po ljudima dok su spavali i to zapravo ima smisla. Što više postajemo stariji, to se više pitamo kako su nam se neke stvari u bajkama činile realnima i mogućima. Naravno da nema smisla da netko spava 100 godina i onda na njemu nema paukova ili prašine. Zbog toga mi se ova bajka činila još realnijom.




Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ti me ne razumiješ, dr. Tara Porter

 Recenzija  Izdavač: Stilus  Ovo je jedan ženski vodič. Znam, mi žene smo često privilegirane kad se tiče knjiga. Dobili smo i knjigu Žene koje  previše osjećaju, ali teško da ćete naći knjigu Muškarci koji previše osjećaju. Zato smo mi djevojke u puno boljoj poziciji i nas je puno lakše za razumjeti jer dajemo svima priliku da pročitaju o tome. “ Nikada prije djevojke i mlade žene nisu imale toliko slobode i izbora kao danas. Ali nikada prije nisu bile ni suočene s toliko zahtjeva i očekivanja – bilo da si ih nameću one same ili da to čini njihova okolina. Neke stvari za djevojke i mlade žene kreću se u dobrom smjeru, ali neke druge krenule su po zlu. Problemi s mentalnim zdravljem među tinejdžericama i mladim ženama u strašnoj su uzlaznoj putanji: samoozljeđivanje među djevojkama u dobi od 16 do 24 godine skočilo je sa 6 posto u 2000. godini na današnjih oko 20 posto. Na koji se način današnje tinejdžerice i djevojke mogu nositi s ovim životnim razdobljem? Postoji li uopće jednoznača

Taoci, Clare Mackintosh

 Recenzija  Izdavač: Mozaik  Nekad smo tako sigurni u svoje postupke. Uvjereni smo kako mi ne bismo nešto napravili, uvjereni smo kako je netko postupio krivo, a onda se mi nađemo u takvoj situaciji i postupimo baš onako kako smo rekli da nećemo.  "Mina se pokušava usredotočiti na svoj posao domaćice leta na prvom izravnom letu od Londona do Sydneyja. No, poteškoće s kojima se susreće pri podizanju svoje petogodišnje kćeri i pukotine koje se počinju nazirati u njezinu braku dodatno joj otežavaju zadatak. Ali tek što se zrakoplov vine u zrak, Mina dobiva jezivu poruku od anonimnog putnika koji neće dopustiti da stignu na svoje odredište u jednom komadu. Upute koje slijede spasit će život tvojoj kćeri. Tko god napisao poruku predobro zna za što je spremna žrtvovati cijeli svijet i kako je natjerati na suradnju. Kad započnu ubojstva putnika, Mina mora odlučiti koga spasiti. Stotine putnika ili živote svoje kćeri i muža zatočenih u vlastitu domu? Dvadeset je sati do Sydneyja. Štošta s

Znam tajnu, Tess Gerritsen

Recenzija  Izdavač: Mozaik  Ovo nije neki klasični triler gdje ćete odmah shvatiti tko je ubojica. Ni po čemu nije običan. Ovo je triler kakav još niste čitali, ali ga ne smijete propustiti.  "S ovakvim se mjestom zločina detektivka Jane Rizzoli i forenzička patologinja Maura Isles još nisu susrele. Producentica nezavisnih filmova strave pronađena je na krevetu u gotovo spokojnu položaju. Čovjek bi pomislio da je tek usnula… da nije očnih jabučica u njezinoj šaci. Sljedeće je ubojstvo počinjeno na jednako groteskan način. Mlad muškarac pronađen je s trima strijelama precizno zabodenim u srce. Poveznice između slučajeva upućuju Jane i Mauru na serijskog ubojicu čija su fiksacija brutalno ubijeni sveci. Njegova sljedeća i posljednja žrtva mlada je žena koja zna što joj se sprema. Ona je jedina koja može pomoći Jane i Mauri uhvatiti zločinca. Ako ikad odluči otkriti tajnu koju jedino ona i ubojica znaju…" Moram vam reći da je ova knjiga 12. dio nekog serijala. Dobro, ne bilo koj