Preskoči na glavni sadržaj

Vječni zaljubljenik, Yves Ivonides

RECENZIJA


Vječni zaljubljenik je životopis svetog Franje Asiškog. Knjigu je napisao Ivon Ćuk pod pseudonimom Yves Ivonides. Ivon Ćuk je hrvatski katolički svećenik iz reda franjevaca konventualaca.

Ovu knjigu sam pročitala iz više razloga. Svatko tko ju je čitao, pohvalio ju je, ali najviše sam ju htjela pročitati kako bih upoznala život ovog sveca. Ne mogu reći da sam znala previše o njegovom životu. Znala sam da je sveti Franjo bio sin trgovca iz Asiza, u mladosti je volio zabave, kasnije se obratio i osnovao tri reda. Ali to su sve neke površne informacije. Meni je cilj bio upoznati Franju.

I mogu reći da sam ga upoznala bolje uz ovu knjigu. Pročitala sam Cvjetiće svetog Franje i oni su nekako više kao legende i kao priče, ali ova knjiga mi je dala potpuno novo viđenje svetog Franje.

Franjo je bio sin trgovaca iz Asiza i imao je lijep život. Bio je bogat, okružen bogatim i utjecajnim ljudima, a što takvi ljudi rade? Zabavljaju se. Čak i tad, Franjo je pokazivao koliki je veseljak i koliko se voli zabavljati. Franji je bila bitna samo radost, tako da nije mario za potrošenim novcima u izlasku.

Sve do jednog trenutka. Nakon što mu se u crkvici svetog Damjana Isus obratio i potaknuo ga da obnovi Crkvu, Franjo prodaje stvari svog oca i odlučuje popraviti Crkvu, baš kako mu je Isus rekao.

Ali Franjo to naravno shvaća doslovno pa ide fizički popravljati Crkvu, ali to nije ono što je Bog tražio od njega. Dugo vremena nakon toga, kad Franjo okupi velik broj ljudi oko sebe koji žele slijediti njegove ideale, shvatit će da su njegova Manja braća bila bitna za popravljanje Crkve.

Ova knjiga mi je bila odlična. Stvarno sam uživala u svakoj pročitanoj stranici. Stil pisanja mi je bio nekako drugačiji od stila na koji sam navikla. Neke rečenice sam morala pročitati više puta da u potpunosti shvatim bit, ali to nije utjecalo na doživljaj knjige.

Svakom stranicom sve više sam bila oduševljena Franjinim djelima, načinom ponašanja i razmišljanjem. Bio je tako ponizan, dobar prema ljudima i ljudi su uživali u njegovim propovijedima. Pokušavala sam zamisliti Franjin meki i mili glas kako drži propovijed, pokušavala sam zamisliti da sam dio ljudi koji su došli slušati samo njega. I uživala sam.

„Sveti Franjo je bio doslovno zaljubljen u Ljubav, u Boga, u poniznost, poslušnost i siromaštvo, u sve što je lijepo i uzvišeno, u svijet i u sva Božja stvorenja. Zbog toga se čitav život ponašao opijeno, neuobičajeno i neobzirno, upravo kao neizlječivo zaljubljeni.“ Yves Ivonides

Oduševio me i način na koji je Ivon prikazao svetog Franju. Prikazao ga je tako lijepo, tako sjajno. Imala sam osjećaj kao da su oko Franje stalno neki ljudi koji su došli po savjet ili samo čuti njegov glas, da su oko njega razne ptičice koje cvrkuću i stvaraju dodatnu atmosferu uživanja. 

Najviše sam uživala u tome kako je Franjo cijelo vrijeme bio ponizan. Nije htio red, nije htio da ga ljudi prate, ali najviše od svega nije htio upravljati njima. A opet, snašlo ga je to i morao se pomiriti s tim. Ali vjerovao je Bogu, vjerovao je Njegovoj prosudbi kad mu je dao red, pa se potrudio pokazati im pravi put.

Njegov put bio je slijediti Isusa, živjeti Evanđelje i po Evanđelju. I uspio je u tome. On je možda mislio kako je mogao učiniti još toga, ali učinio je dovoljno.

Osnovao je tri reda, franjevce ili Red Manje braće, klarise ili Siromašne gospođe i Franjevački svjetovni red. A ja, kao framaš, dio sam Frame. Frama je bratstvo mladih koji se osjećaju pozvanima od Duha Svetoga da žive Evanđelje po primjeru svetog Franje. Također Frama je pomladak Franjevačkog svjetovnog reda i oduševljena sam što sam dio ove velike predivne obitelji.

Sveti Franjo može biti odličan primjer mladima, ali isto tako može biti odličan primjer i starima. Svojim životom dao nam je odličan primjer. Pokazao nam je kako od zabava i ludovanja i velikog bogatstva doći do prosjačkog štapa i prave istinske radosti. Sveti Franjo može nam pomoći s našom osobnom vjerom, može nam pomoći sa životom, samo mu trebamo dati priliku.



Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Ti me ne razumiješ, dr. Tara Porter

 Recenzija  Izdavač: Stilus  Ovo je jedan ženski vodič. Znam, mi žene smo često privilegirane kad se tiče knjiga. Dobili smo i knjigu Žene koje  previše osjećaju, ali teško da ćete naći knjigu Muškarci koji previše osjećaju. Zato smo mi djevojke u puno boljoj poziciji i nas je puno lakše za razumjeti jer dajemo svima priliku da pročitaju o tome. “ Nikada prije djevojke i mlade žene nisu imale toliko slobode i izbora kao danas. Ali nikada prije nisu bile ni suočene s toliko zahtjeva i očekivanja – bilo da si ih nameću one same ili da to čini njihova okolina. Neke stvari za djevojke i mlade žene kreću se u dobrom smjeru, ali neke druge krenule su po zlu. Problemi s mentalnim zdravljem među tinejdžericama i mladim ženama u strašnoj su uzlaznoj putanji: samoozljeđivanje među djevojkama u dobi od 16 do 24 godine skočilo je sa 6 posto u 2000. godini na današnjih oko 20 posto. Na koji se način današnje tinejdžerice i djevojke mogu nositi s ovim životnim razdobljem? Postoji li uopće jednoznača

Taoci, Clare Mackintosh

 Recenzija  Izdavač: Mozaik  Nekad smo tako sigurni u svoje postupke. Uvjereni smo kako mi ne bismo nešto napravili, uvjereni smo kako je netko postupio krivo, a onda se mi nađemo u takvoj situaciji i postupimo baš onako kako smo rekli da nećemo.  "Mina se pokušava usredotočiti na svoj posao domaćice leta na prvom izravnom letu od Londona do Sydneyja. No, poteškoće s kojima se susreće pri podizanju svoje petogodišnje kćeri i pukotine koje se počinju nazirati u njezinu braku dodatno joj otežavaju zadatak. Ali tek što se zrakoplov vine u zrak, Mina dobiva jezivu poruku od anonimnog putnika koji neće dopustiti da stignu na svoje odredište u jednom komadu. Upute koje slijede spasit će život tvojoj kćeri. Tko god napisao poruku predobro zna za što je spremna žrtvovati cijeli svijet i kako je natjerati na suradnju. Kad započnu ubojstva putnika, Mina mora odlučiti koga spasiti. Stotine putnika ili živote svoje kćeri i muža zatočenih u vlastitu domu? Dvadeset je sati do Sydneyja. Štošta s

Znam tajnu, Tess Gerritsen

Recenzija  Izdavač: Mozaik  Ovo nije neki klasični triler gdje ćete odmah shvatiti tko je ubojica. Ni po čemu nije običan. Ovo je triler kakav još niste čitali, ali ga ne smijete propustiti.  "S ovakvim se mjestom zločina detektivka Jane Rizzoli i forenzička patologinja Maura Isles još nisu susrele. Producentica nezavisnih filmova strave pronađena je na krevetu u gotovo spokojnu položaju. Čovjek bi pomislio da je tek usnula… da nije očnih jabučica u njezinoj šaci. Sljedeće je ubojstvo počinjeno na jednako groteskan način. Mlad muškarac pronađen je s trima strijelama precizno zabodenim u srce. Poveznice između slučajeva upućuju Jane i Mauru na serijskog ubojicu čija su fiksacija brutalno ubijeni sveci. Njegova sljedeća i posljednja žrtva mlada je žena koja zna što joj se sprema. Ona je jedina koja može pomoći Jane i Mauri uhvatiti zločinca. Ako ikad odluči otkriti tajnu koju jedino ona i ubojica znaju…" Moram vam reći da je ova knjiga 12. dio nekog serijala. Dobro, ne bilo koj